Educational quality, temporary civil servants and the abuse of temporality in the public school system of the Balearic Islands

Authors

  • David Sánchez LLull Universitat de les Illes Balears

Keywords:

Educational quality, temporary civil servants, exploitation, temporality, Council Directive 1999/70/EC, Balearic Islands.

Abstract

This paper presents a study on the concept of educational quality and on how this quality relates to temporary civil servants, based on an analysis of its definition and characteristics. In the light of the connection established between quality and temporality, we go on to consider the exploitation suffered by these so-called temporary workers. Lastly, an analysis is made of the prevalence of temporary civil servants in the Balearic Islands, of how the public offers of employment have developed over the past 10 years, and of whether the Education Department has been capable of consolidating these people’s jobs.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

David Sánchez LLull, Universitat de les Illes Balears

David Sánchez Llull (Palma, Mallorca, 1973). Llicenciat en Filosofia i Ciències de l'Educació per la UNED, es va especialitzar en Orientació Escolar. Doctorat en «Investigació i Innovació en Educació» (UIB), ha analitzat les problemàtiques psicosocials que afecten al professorat de l’escola pública. Membre del Consell Escolar de Mallorca (BOIB Núm. 159 de 23 de novembre de 2019), actualment és orientador escolar (Conselleria d'Educació) i col·labora amb diferents entitats socials i sindicals. Entre els darrers articles publicats podem destacar: Sánchez Llull, D. i  Piña González, C (2020). Els trastorns Emocionals Greus a l’Escola Pública de les Illes Balears, Anuari de l'Educació de les Illes Balears, ISSN 1889-805X, Nº. 2020, págs. 274-297 i Sánchez, D. (2019). Introducció a l’orientació educativa a les Illes Balears i els seus reptes. Revista Catalana de Pedagogia, 15, 177-196.

Downloads

Published

2021-12-02

How to Cite

Sánchez LLull, D. (2021). Educational quality, temporary civil servants and the abuse of temporality in the public school system of the Balearic Islands. Revista Catalana De Pedagogia, 21, 83–97. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/149229