La estructura cognitiva de la variación terminológica: el papel de la clase conceptual en la denominación de los conceptos especializados

Autors/ores

  • Sabela Fernández Silva Pontificia Universidad Católica de Valparaiso

Paraules clau:

variació terminològica, motivació cognitiva, prominència, classe conceptual

Resum

Es presenta un estudi sobre la influència de la classe conceptual en la variació terminològica. La hipòtesi és que la classe conceptual determina les possibilitats de variació denominativa dels conceptes en un àmbit especialitzat, i que existeixen dimensions conceptuals prominents que se seleccionen amb més freqüència en les denominacions. Per a això, s'examinen els patrons conceptuals de variació denominativa dels conceptes d'humans, animals i llocs en un corpus bilingüe gallec-francès de textos de pesca.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

Sabela Fernández Silva, Pontificia Universidad Católica de Valparaiso

Sabela Fernández-Silva és llicenciada en Traducció i Interpretació (francès-espanyol) per la Universitat de Salamanca i doctora en Lingüística Aplicada per la Universitat Pompeu Fabra (UPF). Actualment és professora auxiliar a l'Institut de Literatura i Ciències del Llenguatge de la Pontifícia Universitat Catòlica de Valparaíso (Xile) i coordinadora del Departament de Traducció i Interpretació. Imparteix docència a les titulacions de Castellà i Comunicació, Traducció i Interpretació, així com en el màster de Lingüística Aplicada i en el doctorat en Lingüística. Els seus interessos de recerca comprenen la variació terminològica, la neologia i la traducció especialitzada des d'una perspectiva cognitiva. També és membre extern del grup IULATERM i de l'Observatori de Neologia de l'Institut de Lingüística Aplicada (IULA) de la UPF.

Publicat

2016-09-15

Com citar

Fernández Silva, S. (2016). La estructura cognitiva de la variación terminológica: el papel de la clase conceptual en la denominación de los conceptos especializados. Terminàlia, (15), 15–26. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/Terminalia/article/view/141738

Número

Secció

Articles