Internet en femení. Ús d’estratègies femenines en la cultura hacker Autores/as Aina Fernàndez i Aragonès acultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona. Palabras clave: Internet, tecnologia, hackers, gènere, fractura digital, cultura lliure. Resumen Diferents corrents feministes han acusat la tecnologia, històricament, de formar part de l’estructura patriarcal. I de fet, els estudis mostren que l’accés a l’elaboració i estudi de la tecnologia segons el gènere és, encara, profundament desigual. No obstant això, Internet és una producció cultural. Segons Castells, una de les cultures de base d’Internet, la primordial, és la cultura hacker. Aquesta nova cultura té característiques pròpies que la converteixen en més propera a aquells valors que històricament s’han considerat «femenins» com són la creativitat, la cooperació o el caràcter no formal. Castells afirma que la tecnologia és una dimensió fonamental del canvi social, i que el tipus de tecnologia que es desenvolupa i difon en una determinada societat en modela decisivament l’estructura material. Les ciberfeministes veuen en aquesta nova tecnologiala possibilitat de les dones d’accedir a la tecnologia, d’usar-la i també de crear-la... És Internet una oportunitat perquè s’acabi aquesta fractura digital de gènere?PARAULES CLAU: Internet, tecnologia, hackers, gènere, fractura digital, cultura lliure. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Aina Fernàndez i Aragonès, acultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona. Descargas PDF (Català) Cómo citar Fernàndez i Aragonès, A. (2012). Internet en femení. Ús d’estratègies femenines en la cultura hacker. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 29(1), 45–66. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/60625 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 29 Núm. 1: maig 2012 Sección Cuaderno central. Los nuevos formatos audiovisuales en cine, radio, televisión e Internet