L’estratègia del desplaçament Autores/as Jordi Balló Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, Barcelona. Palabras clave: nou format, cinema exposat, hibridació, contribuïdor, ficció en xarxa, correspondència fílmica. Resumen La manca de recerca dificulta la ideació de nous formats a l’interior d’una mateixa institució audiovisual. Algunes experiències renovadores són fruit de la confluència entre institucions de naturalesa diferent que en creuar-se són capaces de proposar resultats renovadors, encara experimentals. Ens fixem en l’experiència del cinema exposat, confluència entre la institució museística i la cinematogràfica, que ha creat nous referents internacionals, com ara les correspondències fílmiques entre cineastes. La voluntat de visualitzar la participació dels ciutadans en els programes, com a contribuïdors actius i no com a simples consumidors, ha analitzat també l’encreuament entre les pràctiques de filmació domèstica a Internet i la televisió convencional, especialment en el camp dels debats electorals. El protagonisme de la imatge amateur en les revoltes àrabs certifica la credibilitat d’aquesta imatge precària enfront de la professional. I finalment s’analitzen les experiències d’encreuament entre la ficció a Internet i el cinema i la televisió, que està obrint noves possibilitats en les formes de produir. La conclusió: una estratègia de desplaçament i d’hibridació ajuda en aquest moment a una renovació dels formats basats en la creativitat i la recerca.Paraules Clau: nou format, cinema exposat, hibridació, contribuïdor, ficció en xarxa, correspondència fílmica. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Català) Cómo citar Balló, J. (2012). L’estratègia del desplaçament. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 29(1), 9–23. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/60623 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 29 Núm. 1: maig 2012 Sección Cuaderno central. Los nuevos formatos audiovisuales en cine, radio, televisión e Internet