La representació de la dona en la televisió de la República Popular de la Xina. Un estudi de cas sobre el canal China Central Television Français (CCTVF)

Autors/ores

  • Sílvia Altafaja Vela Universitat Autònoma de Barcelona

Paraules clau:

dona, representació de gènere, televisió, Xina, estereotips, discriminació laboral.

Resum

Els estudis occidentals sobre la imatge de la dona asiàtica en els mitjans de comunicació han estat sovint focalitzats en la publicitat o en pel·lícules i sèries de televisió de producció occidental, per la facilitat d’accedir-hi i de comprendre’n els missatges. En aquest context, esdevé necessari investigar quina és la representació de la dona que països com la República Popular de la Xina projecten a la resta del món. Prenent com a base les emissions del canal China Central Television Français (CCTVF), en llengua francesa, s’ha dut a terme una anàlisi de contingut de 112 programes emesos en dos períodes diferenciats durant els anys 2013 i 2014. Mitjançant una metodologia quantitativa que aplica el mètode d’anàlisi de contingut, l’estudi ha detectat poca representació de la dona en els àmbits empresarial, polític i científic.

PARAULES CLAU: dona, representació de gènere, televisió, Xina, estereotips, discriminació laboral.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

Sílvia Altafaja Vela, Universitat Autònoma de Barcelona

Cap de projectes del Gabinet del Rectorat de la UAB,
Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra (Cerdanyola del Vallès).

Descàrregues

Com citar

Altafaja Vela, S. (2019). La representació de la dona en la televisió de la República Popular de la Xina. Un estudi de cas sobre el canal China Central Television Français (CCTVF). Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 36(2), 9–27. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/146060

Número

Secció

Articles