Televisió pública als Estats Units: la PBS com a alternativa a les cadenes comercials

Autors/ores

  • Aida Martori Personal investigador del Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura de la Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra.

Paraules clau:

PBS, televisió pública, canals local, Estats Units, informació, proximitat.

Resum

La PBS (Public Broadcasting Service) està formada per un gran nombre d’emissores locals que operen al llarg del territori. Aquests prestadors han estat un contrapoder a la televisió comercial, per resoldre l’escletxa existent entre el sistema mediàtic i les necessitats d’una societat democràtica. La televisió pública ofereix informació cultural, educativa i de qualitat, una producció finançada bàsicament a través de les donacions de particulars. No obstant això, el sistema de televisió pública als Estats Units és poc majoritari i atomitzat, per la manca d’un canal generalista comú per a tot el país i la falta d’una missió comuna entre els prestadors locals. Aquesta recerca analitza el model de televisió pública als Estats Units amb el focus posat en la informació, fruit d’una estada d’investigació realitzada a la Universitat d’Illinois.

PARAULES CLAU: PBS, televisió pública, canals locals, Estats Units, informació, proximitat.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Com citar

Martori, A. (2015). Televisió pública als Estats Units: la PBS com a alternativa a les cadenes comercials. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 32(2), 9–27. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/139387

Número

Secció

Articles