Aprendre mitjançant projectes. Una estratègia per a aprenentatges de qualitat Autores/as Joan Rué i Domingo Pedagog, exprofessor de la Universitat Autònoma de Barcelona. Societat Catalana de Pedagogia, Institut d’Estudis Catalans. Palabras clave: Aprenentatge, projectes, estratègia curricular, qualitat d’aprenentatge, aprenentatge actiu, millora professional, canvi en les pràctiques. Resumen L’aprenentatge basat en projectes (AMPr)1 reforça la motivació i el sentit d’agent de qui aprèn, tot incidint de manera positiva en les seves competències personals i la seva autonomia en fer i pensar. Aquestes fortaleses faciliten una relació de l’estudiant amb la cultura i el sentit de l’aprenentatge, de més qualitat que la derivada de les relacions convencionals d’ensenyament i aprenentatge. L’AMPr, com a estratègia docent, no es pot introduir en un centre sense fer canvis estructurals en l’àmbit curricular, en el guiatge metodològic i en el dels recursos a disposició dels estudiants. A mesura que s’estén en un centre, es fan necessaris, també, canvis en l’organització dels docents, dels temps i dels espais, així com incorporar allò que aporta la recerca sobre el particular. Altrament no representarà més que una activitat docent de conseqüències poc rellevants. L’AMPr apunta un element crític final: el desenvolupament professional del professorat com a factor rellevant del procés d’implementació d’aquest tipus de propostes d’aprenentatge.Paraules clau: Aprenentatge, projectes, estratègia curricular, qualitat d’aprenentatge, aprenentatge actiu, millora professional, canvi en les pràctiques. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Joan Rué i Domingo, Pedagog, exprofessor de la Universitat Autònoma de Barcelona. Societat Catalana de Pedagogia, Institut d’Estudis Catalans. Descargas PDF (Català) Cómo citar Rué i Domingo, J. (2018). Aprendre mitjançant projectes. Una estratègia per a aprenentatges de qualitat. Revista Catalana De Pedagogia, 13, 15–43. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/144649 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 13 (2018) Sección Tema monogràfic. Què s’aprèn mitjançant projectes? Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.