Repensar l’avaluació des de la qualitat dels aprenentatges Autors/ores Joan Rué i Domingo Pedagog retirat de la Universitat Autònoma de Barcelona. Barcelona Paraules clau: Aprenentatge, qualitat, avaluació, regulació, canvi, justícia. Resum El text analitza el concepte aprendre i algunes de les tipologies que s’han fet per a definir les seves diverses possibilitats. El canvi de paradigma sociocultural i productiu porta a la necessitat de reflexionar sobre el fet d’aprendre avui a l’escola i, en especial, per assolir dos grans objectius, el de proporcionar una formació de qualitat, alineada amb les noves necessitats social i de fer-ho extensiu a tothom per tal de complir també amb dues exigències més de naturalesa política. Una, referida a la sostenibilitat social, que limiti al màxim o eviti la dualització formativa promovent que més persones estiguin millor formades, i una segona referida a un principi de justícia, basat en l’equitat de les propostes. Amb relació a com es pot aprofundir la noció qualitat i facilitar una millor equitat en els aprenentatges es proposa una reflexió sobre el concepte avaluació, tot argumentant el potencial que incorpora la regulació dels aprenentatges i la manera com pot ajudar-hi l’ús de determinades tècniques.Paraules clau: Aprenentatge, qualitat, avaluació, regulació, canvi, justícia. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF Com citar Rué i Domingo, J. (2017). Repensar l’avaluació des de la qualitat dels aprenentatges. Revista Catalana De Pedagogia, 11, 107–133. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/142955 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 11 (2017) Secció Tema monogràfic. Com podem entendre el fet d’aprendre avui. Significats i conseqüències en la docència Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.