Hemeroteca Científica Catalana

  • Login
Search  
Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
EduQ
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • Editorial Policies
    • Open Access Policy
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
    • Journal Sponsorship
  1. Home /
  2. Archives /
  3. No. 23 (2017)

No. 23 (2017)

					View No. 23 (2017)

Published: 2018-10-18

Editorial

  • Monografia: «Especial ECRICE 2016»

    Redacció Revista
    3
    • PDF (Català)

Monografia: Especial ECRICE 2016

  • What has ECRICE 2016 brought to chemistry education researchers and the education community?

    Fina Guitart, Carles Bo
    4-8
    • PDF (Català)

Articles

  • Learning science through a historical approach

    Rachel Mamlok-Naaman
    9-14
    • PDF (Català)
  • Inquiry and its assessment: lessons learnt from research and practice

    Odilla E. Finlayson
    15-23
    • PDF (Català)
  • Evidence-based approaches to curriculum reform and assessment

    Melanie M. Cooper
    24-31
    • PDF (Català)
  • Making the learning of chemistry more relevant for students

    Ingo Eilks, Marc Stuckey
    32-39
    • PDF (Català)
  • The use of authentic practices as a leading principle for the design of chemistry curricula

    Astrid Bulte, Gjalt Prins, Marijn Meijer, Albert Pilot, Hannah Sevian
    40-45
    • PDF (Català)
  • Informal chemistry education: a missed opportunity?

    Sarah Hayes
    47-53
    • PDF (Català)
  • Studying student chemistry skills using browser-based tools and eye-tracking hardware

    Norbert J. Pienta, Hui Tang
    54-62
    • PDF (Català)

Make a Submission

Make a Submission

Language

  • Català
  • English
  • Español
  • Português

Indexacio

Dialnet

Sherpa/Romeo

Dulcinea

Carhus Plus +

Revistes Catalanes d'Accés Obert

Rebiun

Matriu d'Informació Avaluació de Revistes

ISSUU

WorldCat

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians


Creative Commons License
Els continguts d’EDUCACIÓ QUÍMICA estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.

ISSN: 2013-1720 (edició electrònica); 2013-1755 (edició impresa).

Pàgina principal de l'IEC

Institut d’Estudis Catalans. Carrer del Carme, 47; 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. Fax +34 932 701 180. informacio@iec.cat - Informació legal

Amb el suport de la

diputació de barcelona