L’ús de pràctiques autèntiques com a principi clau per al disseny de currículums de química Autors/ores Astrid Bulte Utrecht University. Freudenthal Institute for Science and Mathematics Education (Netherlands) Gjalt Prins Utrecht University. Freudenthal Institute for Science and Mathematics Education (Netherlands) Marijn Meijer Utrecht University. Freudenthal Institute for Science and Mathematics Education (Netherlands) Albert Pilot Utrecht University. Freudenthal Institute for Science and Mathematics Education (Netherlands) Hannah Sevian University of Massachusetts Boston. Department of Chemistry (USA) Paraules clau: Pràctiques autèntiques, context, procés de recerca basat en el disseny, unitats didàctiques exemplars. Resum El contingut del currículum de química no s’ha modificat en els últims setanta anys. Com a resultat, els estudiants perceben que la química escolar no està ben relacionada amb les seves vides. Hem utilitzat pràctiques autèntiques com a contextos per seleccionar, especificar, reemplaçar i/o modificar continguts químics específics. En aquest article es descriu el procediment de recerca basat en el disseny que hem seguit per desenvolupar nous esbossos per a un currículum i per dissenyar un marc d’ensenyament juntament amb unitats curriculars exemplificadores. El marc i les unitats es van adaptar com a resultat de diversos cicles d’experimentació.paraules clau: Pràctiques autèntiques, context, procés de recerca basat en el disseny, unitats didàctiques exemplars. Biografia de l'autor/a Astrid Bulte, Utrecht University. Freudenthal Institute for Science and Mathematics Education (Netherlands) Descàrregues PDF Número Núm. 23 (2017) Secció Articles Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.