L’ús de pràctiques autèntiques com a principi clau per al disseny de currículums de química

Autores

  • Astrid Bulte Utrecht University. Freudenthal Institute for Science and Mathematics Education (Netherlands)
  • Gjalt Prins Utrecht University. Freudenthal Institute for Science and Mathematics Education (Netherlands)
  • Marijn Meijer Utrecht University. Freudenthal Institute for Science and Mathematics Education (Netherlands)
  • Albert Pilot Utrecht University. Freudenthal Institute for Science and Mathematics Education (Netherlands)
  • Hannah Sevian University of Massachusetts Boston. Department of Chemistry (USA)

Palavras-chave:

Pràctiques autèntiques, context, procés de recerca basat en el disseny, unitats didàctiques exemplars.

Resumo

El contingut del currículum de química no s’ha modificat en els últims setanta anys. Com a resultat, els estudiants perceben que la química escolar no està ben relacionada amb les seves vides. Hem utilitzat pràctiques autèntiques com a contextos per seleccionar, especificar, reemplaçar i/o modificar continguts químics específics. En aquest article es descriu el procediment de recerca basat en el disseny que hem seguit per desenvolupar nous esbossos per a un currículum i per dissenyar un marc d’ensenyament juntament amb unitats curriculars exemplificadores. El marc i les unitats es van adaptar com a resultat de diversos cicles d’experimentació.

paraules clau: Pràctiques autèntiques, context, procés de recerca basat en el disseny, unitats didàctiques exemplars.

Biografia do Autor

Astrid Bulte, Utrecht University. Freudenthal Institute for Science and Mathematics Education (Netherlands)




Downloads

Edição

Seção

Articles