L’ús de pràctiques autèntiques com a principi clau per al disseny de currículums de química

Autores/as

  • Astrid Bulte Utrecht University. Freudenthal Institute for Science and Mathematics Education (Netherlands)
  • Gjalt Prins Utrecht University. Freudenthal Institute for Science and Mathematics Education (Netherlands)
  • Marijn Meijer Utrecht University. Freudenthal Institute for Science and Mathematics Education (Netherlands)
  • Albert Pilot Utrecht University. Freudenthal Institute for Science and Mathematics Education (Netherlands)
  • Hannah Sevian University of Massachusetts Boston. Department of Chemistry (USA)

Palabras clave:

Pràctiques autèntiques, context, procés de recerca basat en el disseny, unitats didàctiques exemplars.

Resumen

El contingut del currículum de química no s’ha modificat en els últims setanta anys. Com a resultat, els estudiants perceben que la química escolar no està ben relacionada amb les seves vides. Hem utilitzat pràctiques autèntiques com a contextos per seleccionar, especificar, reemplaçar i/o modificar continguts químics específics. En aquest article es descriu el procediment de recerca basat en el disseny que hem seguit per desenvolupar nous esbossos per a un currículum i per dissenyar un marc d’ensenyament juntament amb unitats curriculars exemplificadores. El marc i les unitats es van adaptar com a resultat de diversos cicles d’experimentació.

paraules clau: Pràctiques autèntiques, context, procés de recerca basat en el disseny, unitats didàctiques exemplars.

Biografía del autor/a

Astrid Bulte, Utrecht University. Freudenthal Institute for Science and Mathematics Education (Netherlands)




Descargas

Número

Sección

Artículos