Educació informal en química: una oportunitat perduda? Autors/ores Sarah Hayes University of Limerick. Synthesis and Solid State Pharmaceutical Centre (Ireland) Paraules clau: Divulgació, compromís públic, educació informal, educació no formal. Resum Les disciplines de ciència, tecnologia, enginyeria, matemàtiques i medicina (STEMM) configuren cada vegada més les nostres vides i el món on vivim. Tenint en compte això, hi ha la preocupació que la manca d’habilitats en aquests àmbits pugui afectar les economies nacionals i mundials. Afrontar els reptes en aquestes àrees requereix ciutadans compromesos i informats i també un grup de professions STEMM, per al present i per al futur. Aquest article se centrarà en els organismes de recerca que configuren aquest diàleg, específicament, en les actituds cap a la ciència, la comprensió pública de la ciència, l’alfabetització científica i el treball realitzat en l’àmbit de la divulgació i el compromís públic que condueix a l’aprenentatge informal i no formal amb un enfocament particular sobre programes relacionats amb la química.paraules clau: Divulgació, compromís públic, educació informal, educació no formal. Descàrregues PDF Número Núm. 23 (2017) Secció Articles Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.