Hemeroteca Científica Catalana

  • Register
  • Login
Search  
Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • Editorial Policies
    • Peer Review Process
    • Open Access Policy
    • Archiving
    • Charges policy
    • Publication and edition ethics
    • Interoperability protocols
  • About
    • Aims and Scope
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
    • Journal Sponsorship
    • Indexing
  1. Home /
  2. Archives /
  3. No. 37 (2021): gener-juny

No. 37 (2021): gener-juny

					View No. 37 (2021): gener-juny

Published: 2020-12-09

Monographic theme

  • Presentation. Childhood, Arts & Education: Methodological Challenges in Educational Historiography

    Pere Capellà Simó, Llorenç Gelabert Gual
    9-15
    • PDF (Català)
    • PDF
    • PDF (Español)
  • Pedagogical Orientations of the Painter Fèlix Mestres Borrell (1873-1933): Primary School

    Pere Capellà Simó
    17-51
    • PDF (Català)
    • PDF (Español)
    • PDF
  • Gaston Quénioux and the reform in the teaching of drawing in the early twentieth century in France

    Renaud d’Enfert
    53-82
    • PDF (Català)
    • PDF
    • PDF (Español)
  • Manuel Borguñó and musical education in the schools of the Ateneu Igualadí de la Classe Obrera (1921-1930)

    Javier González Martín
    83-105
    • PDF (Català)
    • PDF
    • PDF (Español)
  • 200 school songs before the Spanish Civil War in Majorca

    Miquel Jaume Campaner
    107-134
    • PDF (Català)
    • PDF (Español)
    • PDF
  • The drawing manuals by Luis Gil de Vicario

    Esther Collados Cardona
    135-163
    • PDF (Català)
    • PDF (Español)
    • PDF
  • International dissemination of Zoltán Kodály’s concept of musical education

    Zsuzsanna Polyák, Gábor Bodnár
    165-194
    • PDF (Català)
    • PDF
    • PDF (Español)
  • Music and school in Catalan-speaking lands: influences of the Segarra methodology on its implementation

    Llorenç Gelabert Gual, Xavier Motilla Salas
    195-220
    • PDF (Català)
    • PDF (Español)
    • PDF

Information about the authors of the articles

  • Information about the authors of the articles

    223-225
    • PDF (Català)
    • PDF
    • PDF (Español)

Make a Submission

Make a Submission

Language

  • Català
  • English
  • Español

Indexacio

Doaj

Dialnet

Latindex

Revistes Catalanes d'Accés Obert

Redined

Clasificación Integrada de Revistas Científicas

Iresie

Carhus Plus +

Matriu d'Informació Avaluació de Revistes

CSIC

ErihPlus

Sherpa/Romeo

Dulcinea

Tib

WorldCat

Ezb

ZDB

Rebiun

ISSUU

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Abstracts of the articles in the journal may be consulted in Catalan, Spanish and English. To do this, the language of the portal must be changed.

Creative Commons License

The contents published in Educació i Història. Revista d’Història de l’Educació are subject, unless otherwise indicated in the text or in the graphic material, to an Attribution - NonCommercial - NoDerivs 3.0 Spain (by-nc-nd) license from Creative Commons, the full text of which can be consulted at https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.en. Therefore, the general public is authorized to reproduce, distribute, and communicate the work as long as authorship and the publishing entity are acknowledged, and no commercial use or derivative work is made.

ISSN: 2013-9632 (electronic edition); 1134-0258 (printed edition).

© dels articles: els autors
© de l’edició: Societat d’Història de l’Educació dels Països de Llengua Catalana, filial de l’Institut d’Estudis Catalans
Carrer del Carme, 47. 08001 Barcelona i Universitat de les Illes Balears.

Pàgina principal de l'IEC

Institut d’Estudis Catalans. Carrer del Carme, 47; 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. Fax +34 932 701 180. informacio@iec.cat - Informació legal

Amb el suport de la

diputació de barcelona