El procés de bilingüització a Catalunya en el segle xx a partir de testimonis orals Autores/as Carles de Rosselló Peralta Centre de Recerca en Sociolingüística i Comunicació. Universitat de Barcelona Mireia Galindo Solé Centre de Recerca en Sociolingüística i Comunicació. Universitat de Barcelona Francesc Bernat i Baltrons Centre de Recerca en Sociolingüística i Comunicació. Universitat de Barcelona Palabras clave: bilingüització, bilingüisme, monolingüisme, escola, competència lingüística, actituds lingüístiques Resumen Aquest article presenta els primers resultats d’una recerca que ha donat veu a cinquanta-cinc testimonis, nascuts abans de 1930, que relaten en primera persona com i quan van adquirir el castellà. L’escola es revela com una peça clau per entendre l’èxit del procés, tot i que la competència oral de la majoria dels informants va romandre molt feble fins a l’arribada del franquisme. Abans de la dictadura, el castellà era bàsicament una llengua acadèmica per als entrevistats i eren pocs els contextos informals que trobaven per parlar-la. Els entrevistats també expliquen com van percebre el procés de bilingüització: paral·lelament als que ho van viure com un fet natural, d’altres en fan una lectura més crítica.Paraules clau: bilingüització, monolingüisme, escola, competència lingüística, actituds lingüístiques. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Francesc Bernat i Baltrons, Centre de Recerca en Sociolingüística i Comunicació. Universitat de Barcelona Universitat de Barcelona. Centre de Recerca en Sociolingüística i Comunicació (CUSC-UB). Gran Via de les Corts Catalanes, 585. 08007 Barcelona. Tel.: 934 037 065. Descargas PDF (Català) Publicado 2020-07-14 Número Núm. 30: Trajectòries sociolingüístiques: nous i vells parlants Sección Secció monogràfica. «Trajectòries sociolingüístiques: nous i vells parlants»