Linguistic autobiographies of high school students: A view of language learning in the Valencian educational system

Authors

  • Alícia Martí Climent Universitat de València
  • Pilar Garcia Vidal Universitat de València

Keywords:

students’ beliefs, language education, multilingualism, linguistic prejudices.

Abstract

Secondary education students’ beliefs about languages, multilingual society, and linguistic education, as well as the attitudes generated from these experiences, are analysed on the basis of the study of linguistic autobiographies which are presented in this paper. Students’ points of view could provide essential information for studying the learning and teaching of languages in depth. Currently, the changes which have arisen in the multilingual teaching programmes pose questions about their effectiveness, questions which students’ viewpoints could help to clarify. Our research analyses and compares the data collected in two projects: one carried out in 2008 and another in 2018, the latter a replica of the former. There is a set of coincidences and the importance of the psychological aspects linked to motivation, and new possibilities for learning a language. In conclusion, the environment in which languages are learnt is significant, especially in the case of minority languages. It is important that students should become aware of this environment because their beliefs can determine their learning process.

Keywords: students’ beliefs, language education, multilingualism, linguistic prejudices.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Alícia Martí Climent, Universitat de València

És Doctora en Llengua i literatura catalanes per la Universitat de València. Professora del Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura de la Universitat de València. Forma part del Grup d’investigació Interacció i Ensenyament de Llengües (GIEL) i de la Unitat d’Educació Multilingüe (UEM) de la Universitat de València, i també de la Xarxa cooperativa d’experiències TIC per a l’ensenyament en valencià Un entre tants.

Pilar Garcia Vidal, Universitat de València

Professora associada de la Universitat de València del departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura. Té una llarga experiència docent com a professora de Secundària. Forma part del Grup d’investigació Interacció i Ensenyament de Llengües (GIEL) de la Universitat de València i de la Xarxa cooperativa d’experiències TIC per a l’ensenyament en valencià Un entre tants.

Downloads

Published

2020-07-14