Llengua corsa i promoció turística: comunicació identitària

Autores/as

  • Carlo Girelli

Palabras clave:

sociolingüística, llengua corsa, anàlisi lingüística, discurs turístic, multilingüisme

Resumen

La promoció turística produïda en el context francòfon utilitza cada cop més les llengües minoritàries, tant des del punt de vista qualitatiu com quantitatiu. Aquest article estudia les principals línies d’ús de la llengua corsa dins d’un corpus de textos turístics especialment creat sobre Còrsega. En la variada disciplina que és el turisme, en què les diverses matèries troben espai, la riquesa dels vincles entre llengua i economia constitueix diferents possibilitats d’ús. En aquest article, la llengua fa un recorregut entre les qüestions epilingüístiques i de mercantilització, passant també per la toponímia, l’onomàstica comercial i els àmbits educatiu, cultural i disfòric.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Publicado

2023-07-07

Número

Sección

Secció monogràfica. Llengua i economia