Ètica i periodisme esportiu: una proposta d’ítems d’anàlisi per avaluar la qualitat de la cobertura de l’esport als mitjans de comunicació Autors/ores Xavier Ramon Vegas Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, Barcelona. Paraules clau: ètica, periodisme, esport, qualitat, ítems d’anàlisi, proposta. Resum Tenint en compte el seu paper crucial com a transmissors d’informació i valors en les societats democràtiques, els mitjans de comunicació haurien de dur a terme un tractament complet i responsable de totes les àrees informatives. Malgrat això, els acadèmics han detectat una sèrie de problemes ètics fonamentals en el camp del periodisme esportiu, com la dissolució de les fronteres entre la informació, l’opinió i la publicitat; el sensacionalisme; la incitació a la violència; l’ús d’estereotips, o la baixa qualitat i varietat de les fonts utilitzades. L’article identifica aquestes mancances i presenta una proposta d’ítems d’anàlisi per avaluar sistemàticament la qualitat de la cobertura periodística de l’esport, organitzada a partir dels quatre principis essencials de la deontologia periodística (veritat, justícia, llibertat i responsabilitat social). Finalment, s’assenyalen les aplicacions de la proposta en els àmbits de la investigació, la docència i la pràctica professional.PARAULES CLAU: ètica, periodisme, esport, qualitat, ítems d’anàlisi, proposta. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografia de l'autor/a Xavier Ramon Vegas, Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, Barcelona. Descàrregues PDF Com citar Ramon Vegas, X. (2013). Ètica i periodisme esportiu: una proposta d’ítems d’anàlisi per avaluar la qualitat de la cobertura de l’esport als mitjans de comunicació. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 30(2), 55–74. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/73576 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 30 Núm. 2: novembre 2013 Secció Quadern central. Ètica i comunicació