Aprenentatge basat en reptes: la inoblidable experiència del Barcelona ZeroG Challenge Autors/ores Liliana M. Bustamante María del Pilar Monsalve Oriana Mejía Luisa F. Mendoza Paulina Quintero Daniel V. González Antoni Perez-Poch DOI: 10.2436/20.2004.01.49 Paraules clau: microgravetat, vol parabòlic, educació espacial, solidificació d’estany, aprenentatge basat en reptes, educació superior. Resum El Barcelona ZeroG Challenge és un concurs internacional destinat a motivar l’estudiantat universitari a fer investigacions en gravetat zero utilitzant un avió acrobàtic per dur a terme experiments en vol parabòlic. Més de cinquanta estudiants ja han fet volar els seus experiments en campanyes educatives anteriors. Un grup d’estudiants enginyeres colombianes de la Universitat d’Antioquia (Medellín) va ser l’equip guanyador de l’edició 2021-2022. Aquest equip, anomenat Vera Gravitas, va ser convidat a desenvolupar el seu experiment en vol parabòlic a Barcelona la tardor de 2022. L’aprenentatge basat en reptes (ABR) pot servir com a marc per a iniciatives educatives i de divulgació que inspirin l’estudiantat més enllà de la perspectiva del pla d’estudis tradicional que s’ensenya a col·legis i universitats. En aquesta comunicació es presenta l’experiència de participació de les estudiants de la Universitat d’Antioquia com a cas d’èxit d’aprenentatge basat en reptes. L’aprenentatge autodirigit, l’aplicació de conceptes per abordar problemes reals i la millora de les habilitats de comunicació oral i escrita són algunes de les lliçons adquirides per les participants. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF Publicat 2024-09-26 Com citar Bustamante, L. M., Monsalve, M. del P., Mejía, O., Mendoza, L. F., Quintero, P., González, D. V., & Perez-Poch, A. (2024). Aprenentatge basat en reptes: la inoblidable experiència del Barcelona ZeroG Challenge. Revista De Tecnologia, (12), 15–21. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RTEC/article/view/154143 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 12 (2024) Secció Articles Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors. Els autors, en el moment de lliurar els articles a la Revista de Tecnologia per a sol·licitar-ne la publicació, accepten els termes següents: Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Tecnologia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista de Tecnologia. Els autors responen davant la Societat Catalana de Tecnologia de l’autoria i l’originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Tecnologia està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors. Els continguts publicats a la revista estan subjectes (llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic) a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http:// creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així, doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obraderivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.