La tecnologia a l’educació obligatòria

Autors/ores

Paraules clau:

educació, ESO, tecnologia, enginyeria, currículum, didàctica.

Resum

La tecnologia és, des de 1990, una assignatura obligatòria a l’educació secundària a Catalunya. Però el seu recorregut ha estat marcat pels canvis legislatius constants i per la manca de tradició curricular. En aquest article s’analitzen les dificultats en la definició dels termes, contingut i didàctica associats a la matèria, així com els reptes de prestigi que ha enfrontat dins i fora de l’àmbit acadèmic. A més, s’ofereix una comparativa amb altres països i se subratlla la importància de l’educació tecnològica en la societat actual. Finalment, s’argumenta la necessitat d’enfortir l’ensenyament de la tecnologia com a via per a abordar desigualtats socials i fomentar les vocacions, la innovació i la iniciativa amb criteri entre l’alumnat.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Com citar

Zurita i Món, S. (2025). La tecnologia a l’educació obligatòria. Revista De Tecnologia, (13), 60–67. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RTEC/article/view/155755

Número

Secció

Articles