L’aprenentatge de l’enginyeria. Tendències actuals Autors/ores David López Fermín Sánchez-Carracedo Paraules clau: educació de l'enginyeria, competències, futurs plans d'estudis, metodologies educatives per a educació de l'enginyeria Resum L’educació en enginyeria ha anat evolucionant durant l’últim segle, amb canvis basats en l’observació de coses que no funcionaven i que calia millorar, però no en un estudi sistemàtic i científic de les necessitats específiques de l’enginyeria en educació. Amb l’actual maduresa del camp de recerca en educació de l’enginyeria, s’està produint una profunda reflexió sobre el que caldria canviar per tenir una educació de més qualitat en enginyeria. Aquest article presenta, de manera molt esquemàtica, d’on venim i cap a on anem actualment en l’educació de l’enginyeria. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF Publicat 2023-09-22 Com citar López, D., & Sánchez-Carracedo, F. (2023). L’aprenentatge de l’enginyeria. Tendències actuals. Revista De Tecnologia, (11), 53–57. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RTEC/article/view/150643 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 11 (2023) Secció Articles Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors. Els autors, en el moment de lliurar els articles a la Revista de Tecnologia per a sol·licitar-ne la publicació, accepten els termes següents: Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Tecnologia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista de Tecnologia. Els autors responen davant la Societat Catalana de Tecnologia de l’autoria i l’originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Tecnologia està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors. Els continguts publicats a la revista estan subjectes (llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic) a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http:// creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així, doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obraderivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.