Tecnologia, tecnoètica i codi deontològic docent

Autors/ores

Paraules clau:

tecnologia, tecnoètica, Codi Deontològic Docent, ètica, educació.

Resum

Aquest article explora el concepte de tecnoètica encunyat per Mario Bunge, que connecta el desenvolupament tecnològic amb les seves implicacions ètiques i socials. S’examina la necessitat de tenir en compte aquests aspectes en l’educació, especialment a través del Codi Deontològic Docent (CDD) del Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya, que inclou explícitament un compromís amb l’ús responsable de la tecnologia. El CDD estableix una sèrie de normes perquè els docents siguin models de comportament tecnològic i digital, assegurant la seguretat i privacitat de l’alumnat en l’ús de la tecnologia. En el context d’una societat cada cop més digital, es defensa que la formació en tecnoètica hauria de ser una part essencial del currículum per garantir que els estudiants desenvolupin una comprensió profunda de l’impacte social i ètic de la tecnologia.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Com citar

Hernández-Fernández, A. (2025). Tecnologia, tecnoètica i codi deontològic docent. Revista De Tecnologia, (13), 56–59. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RTEC/article/view/155757

Número

Secció

Articles