Jaume Balmes, criteri i pedagogia Autores/as Conrad Vilanou i Torrano Resumen En aquest treball s'analitza la recepció pedagògica de l'obra de Jaume Balmes (1810- 1848), el pensador català més destacat del segle XIX. Després de revisar els seus lligams amb la tradició filosòfica catalana i les diverses interpretacions de què ha estat objecte la seva obra, s'aprofundeix en els seus anys d'aprenentatge. A continuació, es presenta Balmes com un clergue il·lustrat que va proposar una formació integral que es desplega en diferents vessants que donen sentit a la seva pedagogia. Naturalment, el recte pensar a manera de veritable propedèutica intel·lectual constitueix un punt clau d'aquest article, que palesa els vincles entre la pedagogia balmesiana i El criteri (1843), la seva obra més significativa, i això sense oblidar altres aspectes didàctics, polítics, socials i religiosos de la seva filosofia de l'educació. Descargas Text complet (Català) Publicado 2008-02-14 Cómo citar Vilanou i Torrano, C. (2008). Jaume Balmes, criteri i pedagogia. Revista Catalana De Pedagogia, 5, 285–340. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/33750.001 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 5 (2006) Sección Temps de memòria Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.