Avantatges d’aplicar la robòtica i la intel·ligència artificial amb la càmera Smart AI Lens i la placa Micro:bit a primària Autores/as Rosa Maria de la Fuente Castelló Espai 3. Secretària de la SCP DOI: 10.2436/20.3007.01.211 Palabras clave: inteŀligència artificial (AI), robòtica, Internet de les coses, pensament computacional, objectius de desenvolupament sostenible (ODS) Resumen En la situació actual de l’educació, la reflexió sobre la pràctica és una necessitat per garantir evidències d’èxit. A l’Escola Espai-3 utilitzem la robòtica i la intel·ligència artificial (IA) per tal d’estudiar-ne els avantatges a les aules de primària.En moltes ocasions, la robòtica necessita la inteŀligència artificial per dur a terme determinades accions. La càmera Smart AI Lens d’Elecfreaks, juntament amb la placa Micro:bit, ofereix l’oportunitat a l’alumnat de primària d’endinsar-se en el món fascinant de la programació de robots.Després d’haver creat mitjançant Scratch un assistent personal basat en la IA, aquesta experiència té com a objectiu principal introduir els estudiants en la relació entre la robòtica i la inteŀligència artificial mitjançant la creació i programació de robots utilitzant la càmera Smart AI Lens i la placa Micro:bit.Els resultats obtinguts permeten valorar la motivació, la millora conductual i la disposició a l’aprenentatge de l’alumnat participant, que mostra una millora creixent en les competències treballades i un clima de centre harmoniós i sostenible. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Rosa Maria de la Fuente Castelló, Espai 3. Secretària de la SCP Directora escola Espai 3 Secretària de junta de la SCP Descargas PDF (Català) Publicado 2024-11-01 Cómo citar de la Fuente Castelló, R. M. (2024). Avantatges d’aplicar la robòtica i la intel·ligència artificial amb la càmera Smart AI Lens i la placa Micro:bit a primària. Revista Catalana De Pedagogia, 26, 82–101. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/153241 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 26 (2024): La inteligencia artificial en la educación, una apuesta desde la pedagogía Sección Artículos de experiencias Licencia Derechos de autor 2024 Rosa Maria de la Fuente Castelló Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0. La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.