Avantatges d’aplicar la robòtica i la intel·ligència artificial amb la càmera Smart AI Lens i la placa Micro:bit a primària

Autores/as

Palabras clave:

inteŀligència artificial (AI), robòtica, Internet de les coses, pensament computacional, objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

Resumen

En la situació actual de l’educació, la reflexió sobre la pràctica és una necessitat per garantir evidències d’èxit. A l’Escola Espai-3 utilitzem la robòtica i la intel·ligència artificial (IA) per tal d’estudiar-ne els avantatges a les aules de primària.
En moltes ocasions, la robòtica necessita la inteŀligència artificial per dur a terme determinades accions. La càmera Smart AI Lens d’Elecfreaks, juntament amb la placa Micro:bit, ofereix l’oportunitat a l’alumnat de primària d’endinsar-se en el món fascinant de la programació de robots.
Després d’haver creat mitjançant Scratch un assistent personal basat en la IA, aquesta experiència té com a objectiu principal introduir els estudiants en la relació entre la robòtica i la inteŀligència artificial mitjançant la creació i programació de robots utilitzant la càmera Smart AI Lens i la placa Micro:bit.
Els resultats obtinguts permeten valorar la motivació, la millora conductual i la disposició a l’aprenentatge de l’alumnat participant, que mostra una millora creixent en les competències treballades i un clima de centre harmoniós i sostenible.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Rosa Maria de la Fuente Castelló, Espai 3. Secretària de la SCP

Directora escola Espai 3

Secretària de junta de la SCP

Descargas

Publicado

2024-11-01

Cómo citar

de la Fuente Castelló, R. M. (2024). Avantatges d’aplicar la robòtica i la intel·ligència artificial amb la càmera Smart AI Lens i la placa Micro:bit a primària. Revista Catalana De Pedagogia, 26, 82–101. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/153241