Tecnopedagogia en un món de màquines intel·ligents

Autores/as

Palabras clave:

tecnopedagogia, dimensió biopsicosocial, flexibilitat cognitiva, reflexió, coneixement, creativitat, benestar

Resumen

Aquesta comunicació vol ser el relat d’una realitat objectiva que promou experiències tecnopedagògiques personalitzades, que abracen la intel·ligència artificial educativa (IAE) amb el propòsit d’afavorir el desenvolupament de les competències educatives al segle XXI a través de processos dialògics i reflexius. En aquest article es parla d’un context singular i coeducatiu que focalitza la seva mirada holística a reconèixer la dimensió biopsicosocial de cada persona. En aquesta direcció, les experiències amb IAE són tractades també a través d’un diàleg socràtic que permet comprendre i aprendre en un món de màquines inteŀligents, sense renunciar a la dimensió pròpia de l’ésser humà. En conjunt, l’objectiu que segueix és apropar aquest testimoni tecnopedagògic i descriure com l’ésser humà pot créixer, aprendre i desenvolupar al màxim els propis talents, si se li ofereix l’oportunitat de fer-ho, a través dels reptes i del coneixement de les possibilitats reals que li ofereix la tecnologia amb IAE. Tot plegat és una evidència pedagògica, amb resultats engrescadors, en aquesta tercera dècada del segle XXI, que accepta els reptes d’una societat tecnològica i que promou unes experiències que afavoreixin la possibilitat real de fer-se preguntes reflexives i desenvolupar el pensament crític, la creativitat, les capacitats, les habilitats i les competències de cadascú.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Descargas

Publicado

2024-11-01

Cómo citar

Oliveras Ballús, M. de M. (2024). Tecnopedagogia en un món de màquines intel·ligents. Revista Catalana De Pedagogia, 26, 119–146. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/151432