Tecnopedagogia en un món de màquines intel·ligents Autors/ores Maria de Montserrat Oliveras Ballús Professional independent DOI: 10.2436/20.3007.01.213 Paraules clau: tecnopedagogia, dimensió biopsicosocial, flexibilitat cognitiva, reflexió, coneixement, creativitat, benestar Resum Aquesta comunicació vol ser el relat d’una realitat objectiva que promou experiències tecnopedagògiques personalitzades, que abracen la intel·ligència artificial educativa (IAE) amb el propòsit d’afavorir el desenvolupament de les competències educatives al segle XXI a través de processos dialògics i reflexius. En aquest article es parla d’un context singular i coeducatiu que focalitza la seva mirada holística a reconèixer la dimensió biopsicosocial de cada persona. En aquesta direcció, les experiències amb IAE són tractades també a través d’un diàleg socràtic que permet comprendre i aprendre en un món de màquines inteŀligents, sense renunciar a la dimensió pròpia de l’ésser humà. En conjunt, l’objectiu que segueix és apropar aquest testimoni tecnopedagògic i descriure com l’ésser humà pot créixer, aprendre i desenvolupar al màxim els propis talents, si se li ofereix l’oportunitat de fer-ho, a través dels reptes i del coneixement de les possibilitats reals que li ofereix la tecnologia amb IAE. Tot plegat és una evidència pedagògica, amb resultats engrescadors, en aquesta tercera dècada del segle XXI, que accepta els reptes d’una societat tecnològica i que promou unes experiències que afavoreixin la possibilitat real de fer-se preguntes reflexives i desenvolupar el pensament crític, la creativitat, les capacitats, les habilitats i les competències de cadascú. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF Publicat 2024-11-01 Com citar Oliveras Ballús, M. de M. (2024). Tecnopedagogia en un món de màquines intel·ligents. Revista Catalana De Pedagogia, 26, 119–146. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/151432 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 26 (2024): La intel·ligència artificial en l'educació, una aposta des de la pedagogia Secció Articles d'experiències Llicència Drets d'autor (c) 2024 Maria de Montserrat Oliveras Ballús Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0. La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.