Projecte Binomi: el compromís ètic d’una iniciativa neuropedagògica Autors/ores Maria de Montserrat Oliveras Ballús Coŀlegi Oficial de Pedagogia de Catalunya Paraules clau: Transdisciplinarietat, multidisciplinarietat, interdisciplinarietat, neuropedagogia, psicopedagogia, tecnopedagogia. Resum El Projecte Binomi, cofundat per un equip multidisciplinari, és una iniciativa d’innovació, transformació i renaixença psicoeducativa que es va gestar a partir del 2017 sota l’aixopluc d’una llarga tradició psicopedagògica desenvolupada al llarg de les darreres dècades del segle XX. Una proposta que neix el 2019 per contribuir a la transformació necessària de la societat amb l’acompanyament de les persones a través de línies estratègiques psicopedagògiques i tecnològiques, i en el marc d’una realitat presencial, híbrida i telemàtica. El nostre camp d’acció va des de l’educació infantil fins a la formació d’adults, passant per la primària, la secundària obligatòria i la postobligatòria (formació professional, batxillerat i universitat). El compromís ètic d’aquesta iniciativa neuropedagògica permet que cadascú pugui arribar a la millor versió d’un mateix tot descobrint el propi potencial gràcies a una metodologia específica amb estratègies psicopedagògiques i recursos tecnopedagògics que fan possible experiències personalitzades des de la interdisciplinarietat, transdisciplinarietat i multidisciplinarietat. Pel que fa als resultats d’aquest breu recorregut del Projecte Binomi, són engrescadors, ja que evidencien un marc psicopedagògic i tecnopedagògic que afavoreix la universalitat de l’educació de manera equitativa i sense excloure ningú. En definitiva, l’article ens permet reconèixer principis, deures i drets des d’una ferma convicció ètica alineada amb els drets humans. Un compromís professional i unes evidències que acompleixen l’objectiu de promoure aquells valors que teixeixen el respecte i la responsabilitat d’una societat pacífica, inclusiva, justa i considerada. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografia de l'autor/a Maria de Montserrat Oliveras Ballús, Coŀlegi Oficial de Pedagogia de Catalunya Mestra i psicopedagoga, assessorad’innovació educativa, orientadora i consultora psicoeducativa. Formador de formadors, infants, criatures, adolescents, joves, adults i gent gran. Col·laboradora en diverses institucions educatives, organitzacions, administracions, entitats, etc. . Autora de diverses publicacions psicopedagògiques, pedagògiques i tecnopedagògiques . Ponent i conferenciant sobre temes de pedagogia, psicopedagogia i tecnopedagogia, innovació educativa i creativitat. Col·legida al Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya (CDL) on participo en els Projectes Internacionals com el Projecte KBIP/COMconèixer. Col·legiada al Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya (COPEC) on sóc membre de la Xarxa d'Expertes, del Grup de Recerca d'Altes Capacitats i Atenció a la Diversitat i de la Comissió de Pedagogia i Escola del COPEC. Membre de la Societat Catalana de Pedagogia (SCP-IEC) Cofundadora del «Centre Tecnopedagògic Binomi» www.binomi.cat https://orcid.org/0000-0001-5914-6256 Descàrregues PDF Publicat 2022-04-02 Com citar Oliveras Ballús, M. de M. (2022). Projecte Binomi: el compromís ètic d’una iniciativa neuropedagògica. Revista Catalana De Pedagogia, 22, 98–115. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/149628 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 22 (2022): Pedagogia i ètica, baròmetre en temps de crisi Secció Articles d'experiències Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.