Projecte Binomi: el compromís ètic d’una iniciativa neuropedagògica Autores/as Maria de Montserrat Oliveras Ballús Coŀlegi Oficial de Pedagogia de Catalunya Palabras clave: Transdisciplinarietat, multidisciplinarietat, interdisciplinarietat, neuropedagogia, psicopedagogia, tecnopedagogia. Resumen El Projecte Binomi, cofundat per un equip multidisciplinari, és una iniciativa d’innovació, transformació i renaixença psicoeducativa que es va gestar a partir del 2017 sota l’aixopluc d’una llarga tradició psicopedagògica desenvolupada al llarg de les darreres dècades del segle XX. Una proposta que neix el 2019 per contribuir a la transformació necessària de la societat amb l’acompanyament de les persones a través de línies estratègiques psicopedagògiques i tecnològiques, i en el marc d’una realitat presencial, híbrida i telemàtica. El nostre camp d’acció va des de l’educació infantil fins a la formació d’adults, passant per la primària, la secundària obligatòria i la postobligatòria (formació professional, batxillerat i universitat). El compromís ètic d’aquesta iniciativa neuropedagògica permet que cadascú pugui arribar a la millor versió d’un mateix tot descobrint el propi potencial gràcies a una metodologia específica amb estratègies psicopedagògiques i recursos tecnopedagògics que fan possible experiències personalitzades des de la interdisciplinarietat, transdisciplinarietat i multidisciplinarietat. Pel que fa als resultats d’aquest breu recorregut del Projecte Binomi, són engrescadors, ja que evidencien un marc psicopedagògic i tecnopedagògic que afavoreix la universalitat de l’educació de manera equitativa i sense excloure ningú. En definitiva, l’article ens permet reconèixer principis, deures i drets des d’una ferma convicció ètica alineada amb els drets humans. Un compromís professional i unes evidències que acompleixen l’objectiu de promoure aquells valors que teixeixen el respecte i la responsabilitat d’una societat pacífica, inclusiva, justa i considerada. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Maria de Montserrat Oliveras Ballús, Coŀlegi Oficial de Pedagogia de Catalunya Mestra i psicopedagoga, assessorad’innovació educativa, orientadora i consultora psicoeducativa. Formador de formadors, infants, criatures, adolescents, joves, adults i gent gran. Col·laboradora en diverses institucions educatives, organitzacions, administracions, entitats, etc. . Autora de diverses publicacions psicopedagògiques, pedagògiques i tecnopedagògiques . Ponent i conferenciant sobre temes de pedagogia, psicopedagogia i tecnopedagogia, innovació educativa i creativitat. Col·legida al Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya (CDL) on participo en els Projectes Internacionals com el Projecte KBIP/COMconèixer. Col·legiada al Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya (COPEC) on sóc membre de la Xarxa d'Expertes, del Grup de Recerca d'Altes Capacitats i Atenció a la Diversitat i de la Comissió de Pedagogia i Escola del COPEC. Membre de la Societat Catalana de Pedagogia (SCP-IEC) Cofundadora del «Centre Tecnopedagògic Binomi» www.binomi.cat https://orcid.org/0000-0001-5914-6256 Descargas PDF (Català) Publicado 2022-04-02 Cómo citar Oliveras Ballús, M. de M. (2022). Projecte Binomi: el compromís ètic d’una iniciativa neuropedagògica. Revista Catalana De Pedagogia, 22, 98–115. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/149628 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 22 (2022): Pedagogia i ètica, baròmetre en temps de crisi Sección Artículos de experiencias Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.