Escola i territori: les ZER a Catalunya Autores/as Montserrat Solé i Huguet Mestra de Primària i Màster en Educació Inclusiva. Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes. Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya Palabras clave: Zona escolar rural, polítiques educatives, organització, demografia. Resumen Actualment, i des de fa uns quants anys, el Secretariat d’Escola Rural de Catalunya (SERC) es comença a plantejar el debat sobre la zona escolar rural (ZER) a causa, en part, del sentit que avui en dia es pugui donar a aquest tipus d’organització. En l’article que es mostra a continuació, s’hi pretén conèixer quina ha estat l’evolució de la ZER per començar a obrir nous fronts d’estudi encaminats cap al debat que es planteja el SERC sobre el sentit actual de la ZER. En primer lloc, es duu a terme una síntesi històrica de l’escola rural durant el segle XX que permet saber el motiu de la creació de la ZER. En segon lloc, i partint del sentiment i de la necessitat que va donar lloc a la creació d’aquesta, es presenten les quinze primeres ZER de Catalunya explicant de manera detallada quina ha estat l’evolució de cada una d’elles, des dels seus inicis fins al dia d’avui. Finalment, s’analitza aquesta evolució per poder conèixer el motiu dels canvis que hagin pogut esdevenir al llarg d’aquest temps i com aquests poden haver modificat el sentit inicial de la ZER.Paraules clauZona escolar rural;polítiques educatives; organització; demografia. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Català) Cómo citar Solé i Huguet, M. (2016). Escola i territori: les ZER a Catalunya. Revista Catalana De Pedagogia, 10, 75–93. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/142223 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 10 (2016) Sección Tema monogràfic Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.