Escola i territori: les ZER a Catalunya

Autors/ores

  • Montserrat Solé i Huguet Mestra de Primària i Màster en Educació Inclusiva. Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes. Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya

Paraules clau:

Zona escolar rural, polítiques educatives, organització, demografia.

Resum

Actualment, i des de fa uns quants anys, el Secretariat d’Escola Rural de Catalunya (SERC) es comença a plantejar el debat sobre la zona escolar rural (ZER) a causa, en part, del sentit que avui en dia es pugui donar a aquest tipus d’organització. En l’article que es mostra a continuació, s’hi pretén conèixer quina ha estat l’evolució de la ZER per començar a obrir nous fronts d’estudi encaminats cap al debat que es planteja el SERC sobre el sentit actual de la ZER. En primer lloc, es duu a terme una síntesi històrica de l’escola rural durant el segle XX que permet saber el motiu de la creació de la ZER. En segon lloc, i partint del sentiment i de la necessitat que va donar lloc a la creació d’aquesta, es presenten les quinze primeres ZER de Catalunya explicant de manera detallada quina ha estat l’evolució de cada una d’elles, des dels seus inicis fins al dia d’avui. Finalment, s’analitza aquesta evolució per poder conèixer el motiu dels canvis que hagin pogut esdevenir al llarg d’aquest temps i com aquests poden haver modificat el sentit inicial de la ZER.

Paraules clau
Zona escolar rural;polítiques educatives; organització; demografia.

Descàrregues

Com citar

Solé i Huguet, M. (2016). Escola i territori: les ZER a Catalunya. Revista Catalana De Pedagogia, 10, 75–93. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/142223

Número

Secció

Tema monogràfic