Un nou marc per a la relació educativa i el procés d’aprenentatge. Reflexions sobre l’Informe UNESCO 2015 Autores/as Joan Rué i Domingo Professor jubilat de la Universitat Autònoma de Barcelona. Membre de la Societat Catalana de Pedagogia de l’Institut d’Estudis Catalans. Palabras clave: Educació, sostenibilitat, consens, bé públic, qualitat, canvi. Resumen Una crítica que sovinteja als informes d’aquest tipus és el de considerar-los ben formulats i benintencionats però, al cap i la fi, retòrics, o teòrics, és a dir, mancats de context i d’agència política per desenvolupar-los i, per tant, poc rellevants des del punt de vista pràctic. Aquesta visió oblida que la veu de la UNESCO no deixa de tenir, arreu, un alt valor com a referent ètic i molt fonamentat acadèmicament. Precisament, per ser una veu que se situa per sobre de les polítiques petites i dels interessos locals, del món de l’educació a escala local o de cada país. De fet, el mateix informe reconeix que és una «crida al diàleg i al debat». Per tant, aquest ha de ser el gran referent per avaluar-lo, és a dir, si aporta els elements necessaris i més rellevants per tal que aquell diàleg pugui ser fructífer, en el sentit d’orientar actuacions alineades amb els seus principis. Però, justament, en la seva manca d’agència política rau la seva fortalesa. Perquè situa els nombrosos agents i agències —estatals, territorials i locals— davant la responsabilitat i el repte d’interpretar, d’interpel·lar-se i d’ajustar-se en les seves pràctiques als referents d’aquell marc.Paraules clauEducació, sostenibilitat, consens, bé públic, qualitat, canvi. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Català) Cómo citar Rué i Domingo, J. (2016). Un nou marc per a la relació educativa i el procés d’aprenentatge. Reflexions sobre l’Informe UNESCO 2015. Revista Catalana De Pedagogia, 9, 107–117. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/139481 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 9 (2015) Sección Miscel·lània Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.