Students with autism spectrum disorder (ASD) in the Balearic Islands

Authors

Keywords:

autism spectrum disorder, ASD, Balearic Islands, protocol, educational guidelines

Abstract

In recent years, State schools in the Balearic Islands have registered a significant increase in the number of students with autism spectrum disorder (ASD). For this reason, we present a research study that seeks to introduce the current concept of ASD and take a closer look at its evolution. We analyze the fact that ASD women are underdiagnosed and how ASD is defined within the NESE (Students with Special Education Needs) categories according to the New Spanish Education Law (LOMLOE). We determine what support measures these pupils can receive in the State schools and we describe the different phases of their protocol. We ascertain the prevalence of ASD in schools in recent years and whether there is a possible overdiagnosis. Lastly, we list all the professionals who can work with ASD students, proving that the State schools have sufficient professional resources, and we provide some educational guidelines for improving the teaching/learning process at these schools.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

David Sánchez LLull, Conselleria d'Educació i Formació Professional

Dr. DAVID SÁNCHEZ LLULL. Palma, Mallorca, 1973. Pedagog col·legiat núm. IB.552.17, Llicenciat en Filosofia i Ciències de l’Educació per la UNED, es va especialitzar en Orientació Escolar. Doctorat en Investigació i Innovació en Educació (UIB), ha analitzat les problemàtiques psicosocials que afecten el professorat de l’escola pública. Membre del Consell Escolar de Mallorca (BOIB núm. 159, de 23 de novembre de 2019), actualment és orientador escolar (Conselleria d’Educació) i col·labora amb diferents entitats socials i sindicals. Entre els seus darrers articles publicats, podem destacar: Sánchez Llull, D. i Bielsa Zarzoso, C. (2022). Els reptes de les altes capacitats intel·lectuals (ACI) a les Illes Balears. Visió educativa. Temps d'Educació, 209-226; Sánchez Llull, D. (2022). Alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE) a les Illes Balears. Manual bàsic per a famílies. Anuari de l'Educació de les Illes Balears, núm. 2022, p. 528-543; Sánchez Llull, D. (2022). Qualitat educativa, interins i l’abús de temporalitat a l’escola pública de les Illes Balears. Revista Catalana de Pedagogia, 21, 83-97; Sánchez Llull, D. i Piña González, C. (2020). Els trastorns emocionals greus a l’escola pública de les Illes Balears, Anuari de l’Educació de les Illes Balears, ISSN 1889-805X, núm. 2020, p. 274-297.

 

Maria Isabel Sáez Font, Conselleria d'Educació i Formació Professional

MARIA ISABEL SAEZ FONT. Palma, Mallorca, 1970. Llicenciada en Filosofia i Lletres per la UIB. Certificat d’aptitud pedagògica per la UIB. Experta en Dol en el cicle de la vida per l’Institut de Psicoteràpia Integrativa Relacional (IPIR-Barcelona). Experta en Competències Emocionals: Aplicacions Professionals (UIB). Actualment és auxiliar tècnica educativa per la Conselleria d’Educació i Formació Professional desenvolupant la seva tasca en atenció a l’alumnat TEA. A nivell social, és membre de l'associació Dando vida a la muerte, on realitza activitats de normalització del dol.

Downloads

Published

2024-05-02

How to Cite

Sánchez LLull, D., & Sáez Font, M. I. (2024). Students with autism spectrum disorder (ASD) in the Balearic Islands. Revista Catalana De Pedagogia, 25, 97–119. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/150453