Parlem de les nostres experiències amb Stories that Move. Una experiència ecopedagògica a la Xina Autors/ores Moxuan Yang Universitat de Barcelona https://orcid.org/0009-0009-8900-131X Assumpta Aneas Alvarez Universitat de Barcelona https://orcid.org/0000-0002-9519-6696 DOI: 10.2436/20.3007.01.202 Paraules clau: ecopedagogia, aprenentatge mixt, prejudici i discriminació, aprenentatge d'idiomes Resum En aquest article es presenten els resultats de l'anàlisi de les impressions d'un grup d'estudiants xinesos, que estan aprenent llengua espanyola, sobre les activitats educatives de prevenció de la discriminació dutes a terme amb el recurs d'aprenentatge mixt Stories that Move. L'anàlisi va identificar la presència de dimensions ecopedagògiques en les narracions. Concretament, s'han valorat veus sobre: a) coneixements i habilitats, i b) processos i mètodes així com emocions, actituds i valors que posen de manifest les apreciacions d ells mateixos, la seva relació amb els altres i amb el seu entorn. Les valoracions de l experiència formativa i intercultural han estat positives i mostren possibilitats de futur interessants. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografia de l'autor/a Moxuan Yang, Universitat de Barcelona Master in Research and Educational Change. University of Barcelona. 2022PhD in Education and Society. University of Barcelona. Referències Bibliographic references Allport G. 1954. The Nature of Prejudice. Boston, MA: Addison-Wesley Antunes, Á., y Gadotti, M. (2006). La ecopedagogía como la pedagogía indicada para el proceso de la Carta de la Tierra. La Carta de la Tierra en acción. Hacia un mundo sostenible, 141-143. Batson, C. D., & Ahmad, N. Y. (2009). Using empathy to improve intergroup attitudes and relations. Social issues and policy review, 3(1), 141-177. Bellmore, A., Nishina, A., You, J. I., & Ma, T. L. (2012). School context protective factors against peer ethnic discrimination across the high school years. American Journal of Community Psychology, 49(1-2), 98-111. Berendt, B., & Preibusch, S. (2012, December). Exploring discrimination: A user-centric evaluation of discrimination-aware data mining. In 2012 IEEE 12th International Conference on Data Mining Workshops (pp. 344-351). IEEE. Boag, E. M., & Carnelley, K. B. (2012). Self‐reported discrimination and discriminatory behaviour: The role of attachment security. British Journal of Social Psychology, 51(2), 393-403. Brookfield, S. D. (1987). Developing Critical Thinkers: Challenging Adults to Explore Alternative Ways of Thinking and Acting. Jossey-Bass. Damon, W. (1984). Peer Education: The untapped potential. Journal of Applied Developmental Psychology, 5, 331-343. https://doi.org/10.1016/0193-3973(84)90006- 6 Fiske, S. T., Cuddy, A. J., Glick, P., y Xu, J. (2002). A model of (often mixed) stereotype content: competence and warmth respectively follow from perceived status and competition. Journal of personality and social psychology, 82(6), 878–902. González, M. J. A. (2017). La educación intercultural: un camino hacia la inclusión educativa. Revista de educación inclusiva, 6(2), 144-159. Katz, D., y Braly, K. W. (1935). Racial prejudice and racial stereotypes. The Journal of abnormal and social psychology, 30(2), 175. López Guarín, L. (2017). Ecopedagogía. Bogotá: AREANDINA. Fundación Universitaria del Área Andina. Marín, T. (2019). La Ecopedagogía en la Construcción de la Ciudadanía: una revisión. Social Innova Sciences, 1(1), 22-36. Newstreet, C., Sarker, A., & Shearer, R. (2019). Teaching empathy: Exploring multiple perspectives to address islamophobia through children's literature. The Reading Teacher, 72(5), 559-568. Quinn, K. A., Roese, N. J., Pennington, G. L., & Olson, J. M. (1999). The personal/group discrimination discrepancy: The role of informational complexity. Personality and Social Psychology Bulletin, 25(11), 1430-1440. Ratcliff, R., & Starns, J. J. (2013). Modeling confidence judgments, response times, and multiple choices in decision making: recognition memory and motion discrimination. Psychological review, 120(3), 697. Ruiz Peñalver, S. M., Porcel Rodríguez, L., y Ruiz Peñalver, A. I. (2021). La ecopedagogía en cuestión: una revisión bibliográfica. Tamarit, A. y Sánchez, C. (2004). Ecopedagogía en acción: Propuesta lúdica a partir de la “Carta de la Tierra”. En A. Fernández (Presidencia), IV Congreso Estatal del Educador Social. Políticas socioeducativas: Retos y propuestas en el siglo XXI. San- tiago de Compostela, España. Taylor, S.J. y Bogdan, R. (1987). Introducción a los métodos cualitativos de investigación. Barcelona: Paidós. Zhou, X., Min, C. J., Kim, A. Y., Lee, R. M., & Wang, C. (2022). Do cross-race friendships with majority and minority peers protect against the effects of discrimination on school belonging and depressive symptoms?. International Journal of Intercultural Relations, 91, 242-251. Bibliographic references in Chinese 巢洪政.(2022). “应试教育”之反思. 基础教育参考(10),59-64. 程从柱 & 王全林.(2010).生态教育学:当代教育学建构的一个重要视域. 皖西学院学报(01),142-145. 杜秀芳.(2004).国外刻板印象研究新进展. 河北师范大学学报(教育科学版)(06),105-108. doi:10.13763/j.cnki.jhebnu.ese.2004.06.026. 何齐宗 & 张德彭.(2022).我国生态教育研究的回顾与前瞻. 中国教育科学(中英文)(05),117-130. doi:10.13527/j.cnki.educ.sci.china.2022.05.007. 李超群,徐良苑 & 李燕芳.(2021).教师性别刻板印象对中小学生性别刻板印象的影响:教师性别教育行为的中介作用. 中国特殊教育(04),90-96. 刘希娅.(2022).学习方式系统变革的学校实践探索——基于谢家湾学校的研究. 中国教育学刊(11),97-102. 罗震雷,张厚粲&黎岳庭.(2005).从刻板印象到类属性思维. 心理科学(03),636-638. doi:10.16719/j.cnki.1671-6981.2005.03.033. 秦丽莉 & 戴炜栋.(2013).二语习得社会文化理论框架下的“生态化”任务型语言教学研究. 外语与外语教学(02),41-46. doi:10.13458/j.cnki.flatt.003885. 邱育华.(2021).尊重个体差异,为性别平等助力. 中小学心理健康教育(34),64-66. 徐晶.(2020).性别刻板印象与中学生学习科学动机的关系(硕士学位论文,天津师范大学).https://kns.cnki.net/KCMS/detail/detail.aspx?dbname=CMFD202002&filename=1020743299.nh 王沛.(1999).刻板印象的社会认知研究述论. 心理科学(04),342-345. doi:10.16719/j.cnki.1671-6981.1999.04.014. 张会杰.(2019).考试招生“唯分数”的两难困境:观念及制度的根源. 中国考试(01),10-14+39. doi:10.19360/j.cnki.11-3303/g4.2019.01.002. 章乐.(2012).现代教育的“分数崇拜”:社会学视角的分析. 教育发展研究(18),76-80. doi:10.14121/j.cnki.1008-3855.2012.18.009. 张欣彤 & 包永正.(2019).中小学生性别刻板印象评述及教育启示. 中小学心理健康教育(21),64-65. 祖印.(2000).不可忽视中小学教育中的分数歧视现象. 教育研究与实验(01),10-11. 钟启泉,崔允漷,张华主编. 朱幕菊主审. (2001). 为了中华民族的复兴,为了每位学生的发展—基础教育课程改革纲要(试行)解读.上海:华东师范大学出版社. 解芳 & 于欣鑫.(2023).社会文化理论视角下的二语习得研究述评. 英语广场(17),54-58. doi:10.16723/j.cnki.yygc.2023.17.016. Descàrregues PDF (English) Publicat 2024-05-02 Com citar Yang, M., & Aneas Alvarez, A. (2024). Parlem de les nostres experiències amb Stories that Move. Una experiència ecopedagògica a la Xina. Revista Catalana De Pedagogia, 25, 22–36. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/150635 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 25 (2024): Ecopedagogia, mirada compromesa i integral per al desenvolupament de la ciutadania Secció Articles de recerca Llicència Drets d'autor (c) 2024 Moxuan Yang, Assumpta Aneas Alvarez Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0. La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.