Tot anirà bé? La docència en temps de confinament
Paraules clau:
Educació, confinament, crisi educativa, Institut Montgròs, mesures COVID-19, nova normalitat.Resum
La crisi sanitària ha fet que el curs escolar 2019-2020 fos extraordinari i anòmal. L’inici de les classes de forma telemàtica ha sigut un repte sense precedents per als mestres i el professorat de totes les etapes educatives i ha evidenciat algunes mancances del sistema educatiu. En aquest article, es descriuen les diferents línies d’actuació preses a l’Institut Montgròs, a Sant Pere de Ribes (Barcelona), per fer front a la situació. És un centre que destaca pel treball cooperatiu i pel foment de les competències digitals per a la realització de les tasques globalitzades. Durant el confinament, dues de les qüestions que més prioritat van tenir a l’hora de continuar el curs des de casa van ser l’atenció a la diversitat i el seguiment de les famílies més vulnerables per part dels tutors i tutores. També, s’enumeren les conclusions a les quals ha arribat el professorat en una avaluació reflexiva que es va realitzar al juny i les mesures que es prendran de cara al curs vinent i amb la possibilitat d’un nou confinament sobre la taula.
Paraules clau: Educació, confinament, crisi educativa, Institut Montgròs, mesures COVID-19, nova normalitat.
Descàrregues
Descàrregues
Publicat
Com citar
Número
Secció
Llicència
La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores.
Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:
- Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia.
- Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.
- És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.
- La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es.
- Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.
- La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.