Tot anirà bé? La docència en temps de confinament

Autors/ores

  • Laura Jacas Díaz Institut Montgròs

Paraules clau:

Educació, confinament, crisi educativa, Institut Montgròs, mesures COVID-19, nova normalitat.

Resum

La crisi sanitària ha fet que el curs escolar 2019-2020 fos extraordinari i anòmal. L’inici de les classes de forma telemàtica ha sigut un repte sense precedents per als mestres i el professorat de totes les etapes educatives i ha evidenciat algunes mancances del sistema educatiu. En aquest article, es descriuen les diferents línies d’actuació preses a l’Institut Montgròs, a Sant Pere de Ribes (Barcelona), per fer front a la situació. És un centre que destaca pel treball cooperatiu i pel foment de les competències digitals per a la realització de les tasques globalitzades. Durant el confinament, dues de les qüestions que més prioritat van tenir a l’hora de continuar el curs des de casa van ser l’atenció a la diversitat i el seguiment de les famílies més vulnerables per part dels tutors i tutores. També, s’enumeren les conclusions a les quals ha arribat el professorat en una avaluació reflexiva que es va realitzar al juny i les mesures que es prendran de cara al curs vinent i amb la possibilitat d’un nou confinament sobre la taula.

 

Paraules clau: Educació, confinament, crisi educativa, Institut Montgròs, mesures COVID-19, nova normalitat.


Biografia de l'autor/a

Laura Jacas Díaz, Institut Montgròs

Professora de Llengua i literatura catalanes

Descàrregues

Publicat

2020-10-14

Com citar

Jacas Díaz, L. (2020). Tot anirà bé? La docència en temps de confinament. Revista Catalana De Pedagogia, 18, 113–120. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/148293

Número

Secció

Articles d'experiències