Resiliència dels professors de nivell inicial en l’ús de les noves tecnologies en l’educació virtual a causa de la pandèmia de la COVID-19 Autors/ores Oliver Rolando Peñafiel Muñoz CEPSHIR BOLIVIA - UNIVERSIDAD CATÓLICA BOLIVIANA Sergio Orlando Velasco Muñoz CEPSHIR BOLIVIA Liz Stefani Rubin de Celis Chávez CEPSHIR BOLIVIA Hanna Patricia Medrano Romero CEPSHIR BOLIVIA Anderson Roy Calle Mamani CEPSHIR BOLIVIA Paraules clau: Resiliència, professorat, educació infantil, educació virtual, COVID-19, adaptació, Bolívia. Resum En aquest estudi descrivim les estratègies de resiliència adoptades pel professorat d’educació infantil en una institució d’educació estatal a la ciutat de La Paz, Bolívia, a l’hora de gestionar les noves tecnologies, i també informem de les limitacions d’accés a les tecnologies per a l’educació virtual que han patit els infants i les seves famílies. A partir de les percepcions del professorat, a les quals hem tingut accés gràcies a entrevistes exhaustives i a qüestionaris en línia sobre la pandèmia de la COVID-19, hem constatat que el procés d’adaptació als requisits en diferents àrees ―tenint en compte la vulnerabilitat provocada per la pandèmia i els nous reptes que comporta, com l’enregistrament de les classes, l’ús de plataformes virtuals, l’adaptació dels materials didàctics i el nou mitjà de comunicació entre professorat, alumnat i famílies― ha donat resultats que han fet possible l’eficiència i el reforç de nous vincles que enriqueixen l’educació dels alumnes i han permès que tots s’adaptin de manera òptima i desenvolupin estratègies de resiliència.Paraules clau: Resiliència; professorat; educació infantil; educació virtual; COVID-19; adaptació; Bolívia. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografies de l'autor/a Oliver Rolando Peñafiel Muñoz, CEPSHIR BOLIVIA - UNIVERSIDAD CATÓLICA BOLIVIANA Director i fundador del Centre Especialitzat en Psicologia, Hipnosis i Resiliència a La Paz, Doctorand en Psicologia dedicat a la Resiliència Sergio Orlando Velasco Muñoz, CEPSHIR BOLIVIA Comunicador Liz Stefani Rubin de Celis Chávez, CEPSHIR BOLIVIA Directora acadèmica, psicòloga Hanna Patricia Medrano Romero, CEPSHIR BOLIVIA Psicòloga Anderson Roy Calle Mamani, CEPSHIR BOLIVIA Llicenciat en psicologia Descàrregues PDF Publicat 2020-10-14 Com citar Peñafiel Muñoz, O. R., Velasco Muñoz, S. O., Rubin de Celis Chávez, L. S., Medrano Romero, H. P., & Calle Mamani, A. R. (2020). Resiliència dels professors de nivell inicial en l’ús de les noves tecnologies en l’educació virtual a causa de la pandèmia de la COVID-19. Revista Catalana De Pedagogia, 18, 51–67. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/148292 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 18 (2020): Pedagogia en temps de COVID19 Secció Articles de recerca Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.