Resiliència dels professors de nivell inicial en l’ús de les noves tecnologies en l’educació virtual a causa de la pandèmia de la COVID-19
Paraules clau:
Resiliència, professorat, educació infantil, educació virtual, COVID-19, adaptació, Bolívia.Resum
En aquest estudi descrivim les estratègies de resiliència adoptades pel professorat d’educació infantil en una institució d’educació estatal a la ciutat de La Paz, Bolívia, a l’hora de gestionar les noves tecnologies, i també informem de les limitacions d’accés a les tecnologies per a l’educació virtual que han patit els infants i les seves famílies. A partir de les percepcions del professorat, a les quals hem tingut accés gràcies a entrevistes exhaustives i a qüestionaris en línia sobre la pandèmia de la COVID-19, hem constatat que el procés d’adaptació als requisits en diferents àrees ―tenint en compte la vulnerabilitat provocada per la pandèmia i els nous reptes que comporta, com l’enregistrament de les classes, l’ús de plataformes virtuals, l’adaptació dels materials didàctics i el nou mitjà de comunicació entre professorat, alumnat i famílies― ha donat resultats que han fet possible l’eficiència i el reforç de nous vincles que enriqueixen l’educació dels alumnes i han permès que tots s’adaptin de manera òptima i desenvolupin estratègies de resiliència.
Paraules clau: Resiliència; professorat; educació infantil; educació virtual; COVID-19; adaptació; Bolívia.
Descàrregues
Descàrregues
Publicat
2020-10-14
Com citar
Peñafiel Muñoz, O. R., Velasco Muñoz, S. O., Rubin de Celis Chávez, L. S., Medrano Romero, H. P., & Calle Mamani, A. R. (2020). Resiliència dels professors de nivell inicial en l’ús de les noves tecnologies en l’educació virtual a causa de la pandèmia de la COVID-19. Revista Catalana De Pedagogia, 18, 51–67. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/148292
Número
Secció
Articles de recerca
Llicència
La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores.
Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:
- Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia.
- Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.
- És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.
- La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es.
- Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.
- La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.