Resiliència dels professors de nivell inicial en l’ús de les noves tecnologies en l’educació virtual a causa de la pandèmia de la COVID-19 Autores/as Oliver Rolando Peñafiel Muñoz CEPSHIR BOLIVIA - UNIVERSIDAD CATÓLICA BOLIVIANA Sergio Orlando Velasco Muñoz CEPSHIR BOLIVIA Liz Stefani Rubin de Celis Chávez CEPSHIR BOLIVIA Hanna Patricia Medrano Romero CEPSHIR BOLIVIA Anderson Roy Calle Mamani CEPSHIR BOLIVIA Palabras clave: Resiliència, professorat, educació infantil, educació virtual, COVID-19, adaptació, Bolívia. Resumen En aquest estudi descrivim les estratègies de resiliència adoptades pel professorat d’educació infantil en una institució d’educació estatal a la ciutat de La Paz, Bolívia, a l’hora de gestionar les noves tecnologies, i també informem de les limitacions d’accés a les tecnologies per a l’educació virtual que han patit els infants i les seves famílies. A partir de les percepcions del professorat, a les quals hem tingut accés gràcies a entrevistes exhaustives i a qüestionaris en línia sobre la pandèmia de la COVID-19, hem constatat que el procés d’adaptació als requisits en diferents àrees ―tenint en compte la vulnerabilitat provocada per la pandèmia i els nous reptes que comporta, com l’enregistrament de les classes, l’ús de plataformes virtuals, l’adaptació dels materials didàctics i el nou mitjà de comunicació entre professorat, alumnat i famílies― ha donat resultats que han fet possible l’eficiència i el reforç de nous vincles que enriqueixen l’educació dels alumnes i han permès que tots s’adaptin de manera òptima i desenvolupin estratègies de resiliència.Paraules clau: Resiliència; professorat; educació infantil; educació virtual; COVID-19; adaptació; Bolívia. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Oliver Rolando Peñafiel Muñoz, CEPSHIR BOLIVIA - UNIVERSIDAD CATÓLICA BOLIVIANA Director General Centro Especializado en Psicologia, hipnosis y resiliencia Bolivia Sergio Orlando Velasco Muñoz, CEPSHIR BOLIVIA Comunicador Liz Stefani Rubin de Celis Chávez, CEPSHIR BOLIVIA Directora acadèmica, psicòloga Hanna Patricia Medrano Romero, CEPSHIR BOLIVIA Psicòloga Anderson Roy Calle Mamani, CEPSHIR BOLIVIA Llicenciat en psicologia Descargas PDF (Català) Publicado 2020-10-14 Cómo citar Peñafiel Muñoz, O. R., Velasco Muñoz, S. O., Rubin de Celis Chávez, L. S., Medrano Romero, H. P., & Calle Mamani, A. R. (2020). Resiliència dels professors de nivell inicial en l’ús de les noves tecnologies en l’educació virtual a causa de la pandèmia de la COVID-19. Revista Catalana De Pedagogia, 18, 51–67. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/148292 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 18 (2020): Pedagogia en temps de COVID19 Sección Artículos de investigación Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.