Resiliència dels professors de nivell inicial en l’ús de les noves tecnologies en l’educació virtual a causa de la pandèmia de la COVID-19

Autores/as

  • Oliver Rolando Peñafiel Muñoz CEPSHIR BOLIVIA - UNIVERSIDAD CATÓLICA BOLIVIANA
  • Sergio Orlando Velasco Muñoz CEPSHIR BOLIVIA
  • Liz Stefani Rubin de Celis Chávez CEPSHIR BOLIVIA
  • Hanna Patricia Medrano Romero CEPSHIR BOLIVIA
  • Anderson Roy Calle Mamani CEPSHIR BOLIVIA

Palabras clave:

Resiliència, professorat, educació infantil, educació virtual, COVID-19, adaptació, Bolívia.

Resumen

En aquest estudi descrivim les estratègies de resiliència adoptades pel professorat d’educació infantil en una institució d’educació estatal a la ciutat de La Paz, Bolívia, a l’hora de gestionar les noves tecnologies, i també informem de les limitacions d’accés a les tecnologies per a l’educació virtual que han patit els infants i les seves famílies. A partir de les percepcions del professorat, a les quals hem tingut accés gràcies a entrevistes exhaustives i a qüestionaris en línia sobre la pandèmia de la COVID-19, hem constatat que el procés d’adaptació als requisits en diferents àrees ―tenint en compte la vulnerabilitat provocada per la pandèmia i els nous reptes que comporta, com l’enregistrament de les classes, l’ús de plataformes virtuals, l’adaptació dels materials didàctics i el nou mitjà de comunicació entre professorat, alumnat i famílies― ha donat resultats que han fet possible l’eficiència i el reforç de nous vincles que enriqueixen l’educació dels alumnes i han permès que tots s’adaptin de manera òptima i desenvolupin estratègies de resiliència.

Paraules clau: Resiliència; professorat; educació infantil; educació virtual; COVID-19; adaptació; Bolívia.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Oliver Rolando Peñafiel Muñoz, CEPSHIR BOLIVIA - UNIVERSIDAD CATÓLICA BOLIVIANA

Director General Centro Especializado en Psicologia, hipnosis y resiliencia Bolivia

Sergio Orlando Velasco Muñoz, CEPSHIR BOLIVIA

Comunicador

Liz Stefani Rubin de Celis Chávez, CEPSHIR BOLIVIA

Directora acadèmica, psicòloga

Hanna Patricia Medrano Romero, CEPSHIR BOLIVIA

Psicòloga

Anderson Roy Calle Mamani, CEPSHIR BOLIVIA

Llicenciat en psicologia

Descargas

Publicado

2020-10-14

Cómo citar

Peñafiel Muñoz, O. R., Velasco Muñoz, S. O., Rubin de Celis Chávez, L. S., Medrano Romero, H. P., & Calle Mamani, A. R. (2020). Resiliència dels professors de nivell inicial en l’ús de les noves tecnologies en l’educació virtual a causa de la pandèmia de la COVID-19. Revista Catalana De Pedagogia, 18, 51–67. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/148292

Número

Sección

Artículos de investigación