L’educació social i la COVID-19
Paraules clau:
Educació social, Covid-19, aprenentatge experiencial, pràctica reflexiva, universitat, estudiantsResum
La pandèmia ha obligat a canviar radicalment les nostres vides i l’educació social s’ha alçat com a servei essencial. En un context en què el dret a la llibertat individual preval sobre el bé coŀlectiu, la pandèmia ha obligat a qüestionar el model capitalista. Han aflorat tot tipus de problemàtiques socials que han deixat al descobert un model que es basa en la caritat i no en l’emancipació i l’autonomia de les persones. En aquest context, les educadores socials segueixen treballant des de la precarietat i la invisibilització. Fan esforços per treballar en i per a un sistema que defensa interessos contraris als seus i han d’afrontar contradiccions com ara treballar en l’educació social tot respectant distàncies de seguretat o qüestionant-se si són realment essencials per representar un servei mínim per a la subsistència, que permet que el sistema no s’ensorri. Un grup de vint-i-dues alumnes han aprofitat per reflexionar sobre aquesta situació dins del marc de l’assignatura de supervisió de pràctiques. El grup s’ha documentat, han entrevistat educadores socials i el resultat ha estat aquest article que es presenta.
Paraules clau: Educació social, COVID-19, aprenentatge experiencial, pràctica reflexiva, universitat, estudiants.
Descàrregues
Descàrregues
Publicat
2020-10-14
Com citar
Niella, M. F., Barba, B., Armengol, M., Guerrero, L., Fabra, E., González, F., de Hita, A., Vico, D., & Xirinachs, A. (2020). L’educació social i la COVID-19. Revista Catalana De Pedagogia, 18, 69–81. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/148287
Número
Secció
Articles d'experiències
Llicència
La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores.
Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:
- Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia.
- Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.
- És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.
- La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es.
- Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.
- La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.