L’educació social i la COVID-19 Autors/ores Montse Freixa Niella Universitat de Barcelona Bru Barba Universitat de Barcelona Marc Armengol Universitat de Barcelona Lara Guerrero Universitat de Barcelona Estel Fabra Universitat de Barcelona Fran González Universitat de Barcelona Alba de Hita Universitat de Barcelona Deyanira Vico Universitat de Barcelona Alba Xirinachs Universitat de Barcelona Paraules clau: Educació social, Covid-19, aprenentatge experiencial, pràctica reflexiva, universitat, estudiants Resum La pandèmia ha obligat a canviar radicalment les nostres vides i l’educació social s’ha alçat com a servei essencial. En un context en què el dret a la llibertat individual preval sobre el bé coŀlectiu, la pandèmia ha obligat a qüestionar el model capitalista. Han aflorat tot tipus de problemàtiques socials que han deixat al descobert un model que es basa en la caritat i no en l’emancipació i l’autonomia de les persones. En aquest context, les educadores socials segueixen treballant des de la precarietat i la invisibilització. Fan esforços per treballar en i per a un sistema que defensa interessos contraris als seus i han d’afrontar contradiccions com ara treballar en l’educació social tot respectant distàncies de seguretat o qüestionant-se si són realment essencials per representar un servei mínim per a la subsistència, que permet que el sistema no s’ensorri. Un grup de vint-i-dues alumnes han aprofitat per reflexionar sobre aquesta situació dins del marc de l’assignatura de supervisió de pràctiques. El grup s’ha documentat, han entrevistat educadores socials i el resultat ha estat aquest article que es presenta.Paraules clau: Educació social, COVID-19, aprenentatge experiencial, pràctica reflexiva, universitat, estudiants. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografies de l'autor/a Montse Freixa Niella, Universitat de Barcelona Professora titular Departament MIDE Facultat d'Educació. Universitat de Barcelona Bru Barba, Universitat de Barcelona Estudiant d'Educació social Marc Armengol, Universitat de Barcelona Estudiant d'Educació social Lara Guerrero, Universitat de Barcelona Estudiant d'Educació social Estel Fabra, Universitat de Barcelona Estudiant d'Educació social Alba de Hita, Universitat de Barcelona Estudiant d'Educació social Deyanira Vico, Universitat de Barcelona Estudiant d'Educació social Alba Xirinachs, Universitat de Barcelona Estudiant d'Educació social Descàrregues PDF Publicat 2020-10-14 Com citar Niella, M. F., Barba, B., Armengol, M., Guerrero, L., Fabra, E., González, F., de Hita, A., Vico, D., & Xirinachs, A. (2020). L’educació social i la COVID-19. Revista Catalana De Pedagogia, 18, 69–81. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/148287 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 18 (2020): Pedagogia en temps de COVID19 Secció Articles d'experiències Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.