L’educació social i la COVID-19

Autores/as

  • Montse Freixa Niella Universitat de Barcelona
  • Bru Barba Universitat de Barcelona
  • Marc Armengol Universitat de Barcelona
  • Lara Guerrero Universitat de Barcelona
  • Estel Fabra Universitat de Barcelona
  • Fran González Universitat de Barcelona
  • Alba de Hita Universitat de Barcelona
  • Deyanira Vico Universitat de Barcelona
  • Alba Xirinachs Universitat de Barcelona

Palabras clave:

Educació social, Covid-19, aprenentatge experiencial, pràctica reflexiva, universitat, estudiants

Resumen

La pandèmia ha obligat a canviar radicalment les nostres vides i l’educació social s’ha alçat com a servei essencial. En un context en què el dret a la llibertat individual preval sobre el bé coŀlectiu, la pandèmia ha obligat a qüestionar el model capitalista. Han aflorat tot tipus de problemàtiques socials que han deixat al descobert un model que es basa en la caritat i no en l’emancipació i l’autonomia de les persones. En aquest context, les educadores socials segueixen treballant des de la precarietat i la invisibilització. Fan esforços per treballar en i per a un sistema que defensa interessos contraris als seus i han d’afrontar contradiccions com ara treballar en l’educació social tot respectant distàncies de seguretat o qüestionant-se si són realment essencials per representar un servei mínim per a la subsistència, que permet que el sistema no s’ensorri. Un grup de vint-i-dues alumnes han aprofitat per reflexionar sobre aquesta situació dins del marc de l’assignatura de supervisió de pràctiques. El grup s’ha documentat, han entrevistat educadores socials i el resultat ha estat aquest article que es presenta.

Paraules clau: Educació social, COVID-19, aprenentatge experiencial, pràctica reflexiva, universitat, estudiants.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Montse Freixa Niella, Universitat de Barcelona

Professora titular Departament MIDE Facultat d'Educació. Universitat de Barcelona

Bru Barba, Universitat de Barcelona

Estudiant d'Educació social

Marc Armengol, Universitat de Barcelona

Estudiant d'Educació social

Lara Guerrero, Universitat de Barcelona

Estudiant d'Educació social

Estel Fabra, Universitat de Barcelona

Estudiant d'Educació social

Alba de Hita, Universitat de Barcelona

Estudiant d'Educació social

Deyanira Vico, Universitat de Barcelona

Estudiant d'Educació social

 

Alba Xirinachs, Universitat de Barcelona

Estudiant d'Educació social

Descargas

Publicado

2020-10-14

Cómo citar

Niella, M. F., Barba, B., Armengol, M., Guerrero, L., Fabra, E., González, F., de Hita, A., Vico, D., & Xirinachs, A. (2020). L’educació social i la COVID-19. Revista Catalana De Pedagogia, 18, 69–81. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/148287

Número

Sección

Artículos de experiencias