Hemeroteca Científica Catalana

  • Register
  • Login
Search  
Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • Editorial Policies
    • Peer Review Process
    • Open Access Policy
    • Archiving
    • Charges policy
    • Publication and edition ethics
    • Interoperability protocols
  • About
    • Aims and Scope
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
    • Journal Sponsorship
    • Indexing
  1. Home /
  2. Archives /
  3. No. 21 (2013): gener-juny

No. 21 (2013): gener-juny

					View No. 21 (2013): gener-juny

Published: 2013-06-20

Monographic theme

  • Introduction: Pedagogical thinking, philosophy and history of education

    Xavier Laudo
    9-12
    • PDF (Català)
    • PDF
    • PDF (Español)
  • Paulo Freire and John Holt: from liberating education to freedom beyond education

    Jon Igelmo Zaldívar
    13-35
    • PDF (Català)
    • PDF
    • PDF (Español)
  • «The shield of the Republic»: Origin, development and challenges of the social right to education in Spain

    Victorio Heredero Gascueña
    37-63
    • PDF (Català)
    • PDF
    • PDF (Español)
  • Education and emancipation: from the experience of Jacotot to the expectation of Rancière

    Xavier Laudo Castillo
    65-87
    • PDF (Català)
    • PDF
    • PDF (Español)
  • The treatment of emotions in Richard Stanley Peters’ theory of education and 20th century Anglo-Saxon tradition

    Miriam Prieto Egido
    89-113
    • PDF (Català)
    • PDF
    • PDF (Español)
  • The feminist epistemology of Audre Lorde (1934-1992) and the Queer Theory in the social pedagogy of the 21st century

    Asun Pié Balaguer
    115-141
    • PDF (Català)
    • PDF
    • PDF (Español)
  • Martin Buber and his contributions to the current way of understanding care education

    Victoria Vázquez Verdera
    143-158
    • PDF (Català)
    • PDF
    • PDF (Español)
  • Darwin, extermination camps and the pedagogical thinking of neoliberalism

    Albert Esteruelas Teixidó
    159-183
    • PDF (Català)
    • PDF
    • PDF (Español)

Information about the authors of the articles

  • Informació sobre els autors dels articles

    187-189
    • PDF (Català)
    • PDF
    • PDF (Español)

Make a Submission

Make a Submission

Language

  • Català
  • English
  • Español

Indexacio

Doaj

Dialnet

Latindex

Revistes Catalanes d'Accés Obert

Redined

Clasificación Integrada de Revistas Científicas

Iresie

Carhus Plus +

Matriu d'Informació Avaluació de Revistes

CSIC

ErihPlus

Sherpa/Romeo

Dulcinea

Tib

WorldCat

Ezb

ZDB

Rebiun

ISSUU

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Abstracts of the articles in the journal may be consulted in Catalan, Spanish and English. To do this, the language of the portal must be changed.

Creative Commons License

The contents published in Educació i Història. Revista d’Història de l’Educació are subject, unless otherwise indicated in the text or in the graphic material, to an Attribution - NonCommercial - NoDerivs 3.0 Spain (by-nc-nd) license from Creative Commons, the full text of which can be consulted at https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.en. Therefore, the general public is authorized to reproduce, distribute, and communicate the work as long as authorship and the publishing entity are acknowledged, and no commercial use or derivative work is made.

ISSN: 2013-9632 (electronic edition); 1134-0258 (printed edition).

© dels articles: els autors
© de l’edició: Societat d’Història de l’Educació dels Països de Llengua Catalana, filial de l’Institut d’Estudis Catalans
Carrer del Carme, 47. 08001 Barcelona i Universitat de les Illes Balears.

Pàgina principal de l'IEC

Institut d’Estudis Catalans. Carrer del Carme, 47; 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. Fax +34 932 701 180. informacio@iec.cat - Informació legal

Amb el suport de la

diputació de barcelona