L’epistemologia feminista d’Audre Lorde (1934-1992) i la teoria Queer en la pedagogia social del segle xxi Autors/ores Asun Pié Balaguer Universitat Oberta de Catalunya (Espanya) Paraules clau: política del cos, dolor, teoria Queer, teoria Crip. Resum El present article aborda el problema polític i educatiu del dolor utilitzant l’hermenèutica queer/crip i l’exemple biogràfic de lluita encarnada per Audre Lorde. Es planteja el potencial semàntic del dolor i les obertures socials que pot impulsar la seva (re)apropiació per part de grups subalterns. És a dir, s’efectua un exercici hermenèutic que posa de costat el feminisme d’Audre Lorde, la teoria queer/crip i l’ús de l’experiència del dolor i la malaltia com a fenòmens polititzables. S’entoma l’experiència encarnada de subalternitat de Lorde, l’hermenèutica queer/crip del dolor, laseva relació amb el discurs de l’autora i la inscripció d’aquesta posició en la pedagogia social del segle xxi.Paraules clau: política del cos, dolor, teoria Queer, teoria Crip. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF PDF (English) PDF (Español) Número Núm. 21 (2013): gener-juny Secció Tema monogràfic Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.