Educación y emancipación: de la experiencia de Jacotot a la expectativa de Rancière

Autors/ores

  • Xavier Laudo Castillo Universitat de Barcelona

Paraules clau:

emancipació, igualtat, història de l’educació, filosofia de l’educació, teoria de l’educació.

Resum

Aquest article estudia la recepció de la pedagogia de Joseph Jacotot durant el segle xix i la seva recuperació per part de Jacques Rancière al segle xxi. Com explicar històricament que un mateix esdeveniment, una mateixa proposta, es rebutgi en una època i s’accepti en una altra? L’article tracta de respondre a aquesta pregunta. D’altra banda, la reinterpretació de Rancière dóna lloc a una nova proposta pedagògica. S’examinen els seus principis i la seva relació amb altres pedagogies i models docents. Finalment, aquest treball tracta de posar de manifest l’efecte de la història i el pas del temps en la manera d’interpretar el passat i el futur de les experiències i possibilitats educatives.

Paraules clau: emancipació, igualtat, història de l’educació, filosofia de l’educació, teoria de l’educació.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

Xavier Laudo Castillo, Universitat de Barcelona



Com citar

Laudo Castillo, X. (2013). Educación y emancipación: de la experiencia de Jacotot a la expectativa de Rancière. Educació I Història: Revista d’Història De l’Educació, (21), 65–87. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/EduH/article/view/67264

Número

Secció

Tema monogràfic