El tratamiento de las emociones en la teoría de la educación de Richard Stanley Peters y la tradición anglosajona del siglo xx Autors/ores Miriam Prieto Egido Centro de Estudios Superiores Don Bosco (Espanya) Paraules clau: educació de les emocions, David Carr, Richard S. Peters, història de l’educació, desenvolupament moral, desenvolupament cognitiu. Resum L’article proposa recuperar els treballs que R. S. Peters va desenvolupar en el marc de la filosofia analítica durant els anys 60 i 70 del segle xx per considerar la seva pertinència vers l’actual anàlisi educativa de les emocions. Les emocions en l’actualitat són un tema central en l’educació, en part a causa de les contribucions de la intelligència emocional i les versions educatives sobre l’aprenentatge social i emocional (SEL i SEAL). Si bé aquestes propostes han rebut, en general, una bona acollida, des de la tradició anglosaxona han sorgit els darrers anys algunes veus crítiques que, des de la filosofia de l’educació, posen en qüestió el seu rigor conceptual i assenyalen la falta de consideració del caràcter moral de l’experiència afectiva. Les anàlisis de Peters permeten abordar les dues mancances de l’actual tractament educatiu de les emocions:la definició precisa del fenomen, un aspecte que Peters aborda a través de la dicotomia activitat-passivitat; i la relació de les emocions amb la moral, que Peters reflectia a través de la diferenciació entre emoció i motiu. El desenvolupament de l’article tractarà de mostrar la vigència d’aquestes distincions. Per això, les contribucions de Peters es presenten relacionades amb alguns treballs actuals sobre l’educació de les emocions, especialment els de David Carr, qui també reclama la importància de considerar les emocions en relació amb les dimensions cognitiva i moral. L’article finalitza emfasitzant la necessitat d’integrar els nous pressuposts en l’educació de les emocions amb les anàlisis que, des de mitjan segle xx, es fan del fenomen emocional.Paraules clau: educació de les emocions, David Carr, Richard S. Peters, història de l’educació, desenvolupament moral, desenvolupament cognitiu. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF PDF (English) PDF (Español) Número Núm. 21 (2013): gener-juny Secció Tema monogràfic Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.