Coneixement i persona. Una mirada a l’obra d’Alexandre Galí

Autores/as

Palabras clave:

Alexandre Galí, pedagogia, educació, pensament pedagògic, mestre

Resumen

Aquest escrit pretén exposar algunes de les idees vertebradores del pensament pedagògic d’Alexandre Galí, amb l’objectiu d’obrir una reflexió sobre la tendència que està prenent l’educació a Catalunya, i, en general, al món occidental, en l’actualitat. Partint del marc filosòfic, en que la seva pedagogia s’inscriu, fem un repàs a qüestions tan elementals, i alhora tan essencials, com què vol dir educar? La qual cosa demana preguntar-se per allò que ens fa homes –humans–; què vol dir educar en un sentit pràctic o en què consisteix la seva utilitat?; quin lloc ocupa el món en la tasca d’educar i quin les capacitats intel·lectuals i morals a desenvolupar en l’educand?, dit altrament, ha de ser el món el mitjà o el fi de l’acte educatiu?; i finalment, quina és la funció del mestre?

Descargas

Cómo citar

Díez i Garcia, M. (2024). Coneixement i persona. Una mirada a l’obra d’Alexandre Galí. Anuari De La Societat Catalana De Filosofia, (34), 143–158. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/ASCF/article/view/154060

Número

Sección

Articles