Coneixement i persona. Una mirada a l’obra d’Alexandre Galí Autors/ores Manfred Díez i Garcia DOI: 10.2436/20.3001.01.167 Paraules clau: Alexandre Galí, pedagogia, educació, pensament pedagògic, mestre Resum Aquest escrit pretén exposar algunes de les idees vertebradores del pensament pedagògic d’Alexandre Galí, amb l’objectiu d’obrir una reflexió sobre la tendència que està prenent l’educació a Catalunya, i, en general, al món occidental, en l’actualitat. Partint del marc filosòfic, en que la seva pedagogia s’inscriu, fem un repàs a qüestions tan elementals, i alhora tan essencials, com què vol dir educar? La qual cosa demana preguntar-se per allò que ens fa homes –humans–; què vol dir educar en un sentit pràctic o en què consisteix la seva utilitat?; quin lloc ocupa el món en la tasca d’educar i quin les capacitats intel·lectuals i morals a desenvolupar en l’educand?, dit altrament, ha de ser el món el mitjà o el fi de l’acte educatiu?; i finalment, quina és la funció del mestre? Descàrregues PDF Com citar Díez i Garcia, M. (2024). Coneixement i persona. Una mirada a l’obra d’Alexandre Galí. Anuari De La Societat Catalana De Filosofia, (34), 143–158. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/ASCF/article/view/154060 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 34 (2023) Secció Articles