Com ensenyar filosofia. Sobre el paper de la filosofia a l’ensenyament secundari i la seva didàctica Autors/ores Ambròs Domingo Belando Paraules clau: didàctica de la filosofia, comprensió, ensenyament secundari, Kant Resum En aquest text, en primer lloc i contra algunes veus dominants, dono algunes raons per les quals la filosofia hauria de mantenir la seva presència en l’ensenyament secundari i, en particular, un tipus de filosofia adreçada a la comprensió dels problemes filosòfics. En segon lloc, insisteixo en la importància de la comprensió primer del problema filosòfic per poder després introduir les diferents posicions filosòfiques pertinents —de fet, proposo aquesta estratègia per transmetre en general qualsevol contingut filosòfic. Il·lustro això últim amb la intuïció pura kantiana del temps, per bé que l’estratègia és extrapolable pràcticament a qualsevol qüestió filosòfica.Paraules clau: didàctica de la filosofia, comprensió, ensenyament secundari, Kant. Descàrregues PDF Publicat 2018-04-11 Com citar Domingo Belando, A. (2018). Com ensenyar filosofia. <i>Sobre el paper de la filosofia a l’ensenyament secundari i la seva didàctica</i>. Anuari De La Societat Catalana De Filosofia, (28-29), 309–320. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/ASCF/article/view/144249 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 28-29 (2018) Secció Actes del IV Congrés Català de Filosofia Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors. Els autors en el moment de lliurar els articles a Anuari de la Societat Catalana de Filosofia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Filosofia, (societat filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a Anuari de la Societat Catalana de Filosofia. Els autors responen davant la Societat Catalana de Filosofia,, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Filosofia,, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Anuari de la Societat Catalana de Filosofia no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.