Implementació de l’emprenedoria a la formació professional. La situació dels centres educatius a la demarcació de Lleida

Autors/ores

  • Nicolau Galdeano Garcia Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya
  • Dolors Gutiérrez Martos Equip ICE Implementació de l’Emprenedoria a l’FP, de la Universitat de Lleida
  • Teresa Argilés Aluja Equip ICE Implementació de l’Emprenedoria a l’FP, de la Universitat de Lleida
  • Lluís Herrera Llop Equip ICE Implementació de l’Emprenedoria a l’FP, de la Universitat de Lleida
  • Joan Tahull Fort Equip ICE Implementació de l’Emprenedoria a l’FP, de la Universitat de Lleida

Paraules clau:

Societats complexes, educació, formació professional, innovació i alumnat.

Resum

Aquest article pretén analitzar el grau d’implementació de l’emprenedoria als centres de formació professional (FP) de la província de Lleida. Actualment ens trobem en un període social, cultural i econòmic de canvis vertiginosos. En aquest escenari, els centres educatius de secundària —especialment, els de formació professional— han d’orientar, capacitar i preparar l’alumnat per adaptar-se a entorns flexibles i complexos. L’emprenedoria permet als alumnes desenvolupar habilitats i estratègies fonamentals: resolució de conflictes, responsabilitat, treball i gestió d’equips, creativitat i innovació, interès per millorar. L’article presenta dades quantitatives obtingudes dels trenta-quatre centres públics i privats de la província de Lleida que imparteixen FP: vint-i-vuit de titularitat pública i sis més de titularitat privada. Per obtenir les dades, es va preparar un formulari que es va enviar telemàticament a tots els centres el dia 27 de febrer de 2017. A partir de les dades obtingudes, s’han detectat set centres emprenedors, en els quals l’emprenedoria és una línia estratègica de treball definida expressament al seu Projecte educatiu de centre (PEC) i l’emprenedoria es treballa de manera transversal a totes les matèries.

Paraules clau: Societats complexes, educació, formació professional, innovació i alumnat.

Descàrregues

Com citar

Galdeano Garcia, N., Gutiérrez Martos, D., Argilés Aluja, T., Herrera Llop, L., & Tahull Fort, J. (2018). Implementació de l’emprenedoria a la formació professional. La situació dels centres educatius a la demarcació de Lleida. Revista Catalana De Pedagogia, 14, 177–203. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/144989

Número

Secció

Miscel·lània