De la passió i dels perills de comprar i vendre llibres a Barcelona

Autors/ores

Paraules clau:

geohistòria comercial, geografia cultural, llibreria, heterotopia, Barcelona

Resum

Les dues idees base d’aquest text són: 1) la principal funció de les ciutats és l’intercanvi entre persones de productes, béns i idees; sense aquests intercanvis —el comerç—, les ciutats no existirien. 2) Les llibreries són un indicador qualitatiu del fet urbà, ja que permet identificar una societat civil potent i organitzada: no hi ha ciutat si no hi ha llibreries. L’objectiu de l’article és l’anàlisi de la relació entre dos objectes tangibles —llibre i ciutat— amb l’intercanvi comercial que es fa a les llibreries. El cas d’estudi és el municipi de Barcelona, presentant una geohistòria comercial i cultural de les seves llibreries, les quals tenen una llarga tradició, tot utilitzant el concepte d’heterotopia de Michel Foucault.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicat

2023-12-14

Com citar

Mendizàbal, E. (2023). De la passió i dels perills de comprar i vendre llibres a Barcelona. Treballs De La Societat Catalana De Geografia, (96), 67–106. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TSCG/article/view/150819

Número

Secció

Articles