De la passió i dels perills de comprar i vendre llibres a Barcelona

Autors/ores

  • Enric Mendizàbal Societat Catalana de Geografia

Paraules clau:

geohistòria comercial, geografia cultural, llibreria, heterotopia, Barcelona

Resum

Les dues idees base d’aquest text són: 1) la principal funció de les ciutats és l’intercanvi entre persones de productes, béns i idees; sense aquests intercanvis —el comerç—, les ciutats no existirien. 2) Les llibreries són un indicador qualitatiu del fet urbà, ja que permet identificar una societat civil potent i organitzada: no hi ha ciutat si no hi ha llibreries. L’objectiu de l’article és l’anàlisi de la relació entre dos objectes tangibles —llibre i ciutat— amb l’intercanvi comercial que es fa a les llibreries. El cas d’estudi és el municipi de Barcelona, presentant una geohistòria comercial i cultural de les seves llibreries, les quals tenen una llarga tradició, tot utilitzant el concepte d’heterotopia de Michel Foucault.

Descàrregues

Publicat

2023-12-14

Com citar

Mendizàbal, E. (2023). De la passió i dels perills de comprar i vendre llibres a Barcelona. Treballs De La Societat Catalana De Geografia, (96), 67–106. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TSCG/article/view/150819

Número

Secció

Articles