De la passió i dels perills de comprar i vendre llibres a Barcelona Autors/ores Enric Mendizàbal Societat Catalana de Geografia DOI: 10.2436/20.3002.01.242 Paraules clau: geohistòria comercial, geografia cultural, llibreria, heterotopia, Barcelona Resum Les dues idees base d’aquest text són: 1) la principal funció de les ciutats és l’intercanvi entre persones de productes, béns i idees; sense aquests intercanvis —el comerç—, les ciutats no existirien. 2) Les llibreries són un indicador qualitatiu del fet urbà, ja que permet identificar una societat civil potent i organitzada: no hi ha ciutat si no hi ha llibreries. L’objectiu de l’article és l’anàlisi de la relació entre dos objectes tangibles —llibre i ciutat— amb l’intercanvi comercial que es fa a les llibreries. El cas d’estudi és el municipi de Barcelona, presentant una geohistòria comercial i cultural de les seves llibreries, les quals tenen una llarga tradició, tot utilitzant el concepte d’heterotopia de Michel Foucault. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF Publicat 2023-12-14 Com citar Mendizàbal, E. (2023). De la passió i dels perills de comprar i vendre llibres a Barcelona. Treballs De La Societat Catalana De Geografia, (96), 67–106. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TSCG/article/view/150819 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 96: desembre 2023 Secció Articles