Patis d’escola, gènere i infància: una recerca en el marc de les geografies de la infància Autors/ores Dafne Saldaña Blasco Doctoranda del programa interuniversitari en Estudis de Gènere: Cultures, Societats i Polítiques Paraules clau: geografies de la infància, gènere, pati escolar, recerca d’acció participativa. Resum Aquest article presenta els principals resultats d’una recerca realitzada en una escola de primària de Granollers (Barcelona) amb la participació del professorat i l’alumnat. La recerca mostra com en els patis de les escoles es reprodueixen els rols de gènere tradicionalment femení i masculí i existeixen fenòmens d’exclusió por raó de sexe, basats en els estereotips sexuals i en la jerarquia de gènere. L’objectiu d’aquesta recerca d’acció participativa és organitzar un mètode de diagnòstic i d’intervenció de gènere en els patis escolars, que sigui fàcilment reproduïble per a potenciar un canvi de conductes dintre i fora del centre educatiu.Paraules clau: geografies de la infància, gènere, pati escolar, recerca d’acció participativa. Descàrregues PDF Com citar Saldaña Blasco, D. (2021). Patis d’escola, gènere i infància: una recerca en el marc de les geografies de la infància. Treballs De La Societat Catalana De Geografia, (90), 223–245. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TSCG/article/view/148647 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 90: desembre 2020 Secció Notes i documentació Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Treballs de la Societat Catalana de Geografia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Geografia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Treballs de la Societat Catalana de Geografia. Els autors responen davant la Societat Catalana de Geografia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Geografia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Treballs de la Societat Catalana de Geografia no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.