Patis d’escola, gènere i infància: una recerca en el marc de les geografies de la infància

Autors/ores

  • Dafne Saldaña Blasco Doctoranda del programa interuniversitari en Estudis de Gènere: Cultures, Societats i Polítiques

Paraules clau:

geografies de la infància, gènere, pati escolar, recerca d’acció participativa.

Resum

Aquest article presenta els principals resultats d’una recerca realitzada en una escola de primària de Granollers (Barcelona) amb la participació del professorat i l’alumnat. La recerca mostra com en els patis de les escoles es reprodueixen els rols de gènere tradicionalment femení i masculí i existeixen fenòmens d’exclusió por raó de sexe, basats en els estereotips sexuals i en la jerarquia de gènere. L’objectiu d’aquesta recerca d’acció participativa és organitzar un mètode de diagnòstic i d’intervenció de gènere en els patis escolars, que sigui fàcilment reproduïble per a potenciar un canvi de conductes dintre i fora del centre educatiu.

Paraules clau: geografies de la infància, gènere, pati escolar, recerca d’acció participativa.

Descàrregues

Com citar

Saldaña Blasco, D. (2021). Patis d’escola, gènere i infància: una recerca en el marc de les geografies de la infància. Treballs De La Societat Catalana De Geografia, (90), 223–245. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TSCG/article/view/148647

Número

Secció

Notes i documentació