Geografies de la infància i temps de lleure en entorns rurals: experiències i percepcions de nens i nenes de primària

Autors/ores

  • Elisabet Geli Soler Mestra i geògrafa

Paraules clau:

geografies de la infància, ruralitat, temps de lleure, gènere

Resum

La present recerca s’emmarca dins les geografies de la infància, concretament d’aquelles infàncies escolaritzades en entorns rurals. Explora els significats que els nens i les nenes donen als espais que utilitzen i viuen durant el seu temps de lleure i les formes amb les quals s’hi relacionen. A l’efecte, s’ha donat veu, s’ha escoltat i s’ha treballat amb alumnes de cicle superior de primària d’una escola rural del Pla de l’Estany. A partir d’una anàlisi qualitativa, s’han utilitzat un ventall ampli de metodologies per tal de poder arribar a totes les experiències viscudes per tot l’alumnat al complet. L’estudi també reflexiona sobre la diversitat d’espais viscuts, els diferents significats que els hi atorguen, el grau d’idealització del món rural i les pràctiques socials i espacials dels nens i nenes en funció de la seva identitat, gènere o context.

Descàrregues

Publicat

2023-12-14

Com citar

Geli Soler, E. (2023). Geografies de la infància i temps de lleure en entorns rurals: experiències i percepcions de nens i nenes de primària. Treballs De La Societat Catalana De Geografia, (96), 7–32. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TSCG/article/view/150817

Número

Secció

Articles